מכתב גלוי לנפתלי בנט

הפוסט הזה נכתב במרץ 2013. האם אני רשאי להגיד "אמרתי לכם"? [ספטמבר 2014]. הוא הפך אקטואלי גם אוקטובר 2020

אתה חייב לבוחריך תשובות לשאלות מטרידות: מה פשר הברית הלא קדושה שלך עם יאיר לפיד * איך אתה מתעלם מעמדות שהביע לפיד משך השנים נגד המתנחלים ונגד ההתנחלויות *  איך נדחקה בעיית ארץ ישראל לשוליים ו"השיוויון בנטל" הפך להיות הנושא המרכזי * וכמה שאלות לא נעימות על התנהגותך במהלך הבחירות 

 

נפלי בנט ויקיפדיה

נפלי בנט ויקיפדיה

לנפתלי בנט שלום,

בעת ששורות אלה נכתבות, מוצאי שבת פרשת "כי תשא", נפגש בנימין נתניהו עם שמעון פרס, האיש שהמיט עלינו את אסון אוסלו.
כפי שהדברים נראים ברגע זה קיימות שתי אפשרויות:

• הקמת ממשלה שבה יכהן בדרן בינוני ואגרופן חובב כשר החוץ של מדינת ישראל וגברת קלין תנהל את "תהליך השלום" עם אבו עלא , אבו מאזן או אבו "אתה לא יודע מה".

• בחירות חדשות שבהן אותו בדרן-אגרופן עלול להגיע [לפי הסקרים הנוכחים] לראשות ממשלת ישראל.

אתה האחראי העיקרי למצב הזה. נתניהו יש להודות, תרם בהתנהגותו חסרת הפשר למציאות הבלתי נסבלת הזו.

ביום חמישי פרסמתי בדף הפייסבוק שלך את הסטטוס הבא:

האם לילד הזה פיללנו ?

לא הצבעתי לך, אף שהסכמתי עם כל מלה שאמרת ערב הבחירות – על חוסר השחר ב"תהליך המדיני", על בעלותנו המוחלטת על ארץ ישראל, על הכורח בהקניית חינוך יהודי לכלל ישראל, על הכורח לאפשר לאחינו החרדים להיחלץ ממצוקתם.

חשבתי שאתה האיש שיחולל את המהפכה הבלתי נמנעת של דור הכיפות הסרוגות. מהפכה שתביא לביטוי פוליטי את העוצמה של דור זה בכל תחומי החיים.

כמעט הצבעתי לך, אך אמרתי לעצמי ולחבריי: נחכה ונראה. עכשיו נראה לי שצדקתי בהיסוסיי. חבריי, דתיים וחילוניים, שהצביעו לך אומרים: לא לילד הזה פיללנו.

מהי ברית הזוגיות הזו

האם תוכל להסביר מה פשר ברית הזוגיות בינך לבין יאיר לפיד?. הרושם הוא שזו איננה ברית כדת משה וישראל. ברית חד מינית כששני בני הזוג, איך לומר, אינם הולכים בדרך האמצע של הרמב"ם [סטרייט?].

בדקת מי הם מצביעי לפיד? – שמנה וסלתה של הבורגנות החזירית [כפר שמריהו, הרצליה פיתוח].

בדקת מה אמר לפיד משך השנים על ההתנתקקות, על המתנחלים ועל ההתנחלויות?

מה בדיוק משותף בינך לבין ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, או מה מקשר אותך לראש עירית הרצליה יעל גרמן, בוגרת מרץ, שמבחינתה גבול מדינת ישראל מסתיים במרחק 10 קילומטרים מביתה.

יעל גרמן ויקישיתוף

יעל גרמן ויקישיתוף

ומה המשותף בינך לבין יאיר לפיד? עברתם יחד קורס טרור? או אולי השתתפתם יחד באחת הגיחות הקרביות של "במחנה".

וממתי הפכה בעיית השוויון בנטל לבעיה המרכזית של החברה הישראלית ושל מדינת ישראל?

מה עם כל החלכאים והנדכאים הנאנקים תחת עול הטיקונים והבנקים שיאיר לפיד שרת אותם נאמנה שנים רבות?

מה בדבר המאבק על הארץ ועל החינוך היהודי? ובינינו לבין עצמנו, האם אינך חש בריח האנטישמי העולה מן העליהום על החרדים? איך אתה משתתף בחגיגה הזו?

[על האנטישמיות האנטי חרדית ראה http://www.zeevgalili.com/2013/02/17660 ]

תשובת נפתלי בנט

על הסטטוס שלי {שהובא כאן בהרחבה המתבקשת מפייסבוק לבלוג] השיב נפתלי בנט בדברים הבאים:

"מדוע נוצר התיאום עם יאיר לפיד?

1. "בגלל החלטת הליכוד להותיר את הבית היהודי מחוץ לממשלה. לולא תיאום זה, היתה קמה ממשלת לבני-קדימה-ש"ס-יש עתיד-ליכוד, ללא הציונות הדתית, ללא הבית היהודי. ממשלה זו הייתה דוהרת בקו המדיני של לבני (ויתור על ירושלים, ויתור על העיר אריאל, אובססיה לאש"ף וכו).

2. "תיאום זה שינה את המפה, ואילץ את הליכוד להכניס את הבית היהודי. בזכות תיאום זה, הממשלה כעת תהיה בעלת מוקד חברתי-כלכלי-פנימי, ולא רק מדיני. ממשלה זו תתמקד בעניינים החברתיים-כלכליים בישראל (הורדת יוקר המחייה, הורדת מחירי דירות, חינוך, ערכים, קידום זהות יהודית, חיזוק הנגב והגליל), ולא רק תעסוק באובססיביות בשיחות עם אבו-עלא.

3. "בין "יש עתיד" לבין "הבית היהודי" יש נקודות משותפות ונקודות מחלוקת. נתמקד במימוש המשותף, וזה די הרבה. נמשיך להתווכח על היתר".

עד כאן תשובת בנט.

תשובה שאינה מחזיקה מים

מר בנט הנכבד,

על תשובתך ניתן לומר ביידיש ביטוי שתרגומו "זה לא יושב על השכל". או בעברית ישראלית [המתורגמת משפת האם שלך אנגלית]: "זה לא מחזיק מים". או בעברית יותר סחבקית: קשקוש בגרוש.

1. אכן התנהגות נתניהו שביקש להיפטר ממך אינה ניתנת להסבר ברמה הפוליטית [היא שייכת לתחום אחר של מדעי החברה]. אבל…

2. ההסדר עם לפיד היווה אכן צעד טקטי חכם שמנע מנתניהו להתעלם מן התנועה שבוחריה הם הקרובים ביותר לליכוד. אך הצעד הטקטי הזה הפך לפרוגרמה אסטרטגית. או בלשון המקובלת הפכת סטוץ זמני לחתונה קתולית.

3. טענתך כי לולא הצעד שנקטת : "היתה קמה ממשלת לבני-קדימה-ש"ס-יש עתיד-ליכוד… הייתה דוהרת בקו המדיני של לבני…" היא דמגוגית. כי נתניהו בחר בזוגיות עם לבני [המוזרה בדיוק כמו הזוגיות שלך עם לפיד] רק אחרי שאתה הפכת לנהג משנה של לפיד. הטענה שנתניהו היה בוחר בקו מדיני של לבני גם היא חסרת שחר. תסתכל מי נמצא בסיעת הליכוד – מפייגלין ועד דני דנון.

4. אתה מתעלם לדמרי מן העובדה שיאיר לפיד הצהיר עוד לפני הבחירות כי אם הוא יצטלם בממשלה בה יושבת ש"ס הוא גמר את הקריירה שלו. כך שמלכתחילה לא היתה קיימת ממשלת נתניהו-לפיד-חרדים.

5. . ואם מדברים על מדיניות – מה תהיה מדיניותה של ממשלת נתניהו-בנט ששר החוץ שלה הואמ יאיר לפיד ?

כמה שאלות על נקיון הכפיים שלך

אתה חייב תשובה לבוחריך על כמה גילויים לא נעימים, המטילים צל כבד על טוהר כפיך.

1. קלמן ליבסקינד חשף במעריב כי חוקרים מטעמך פעלו כדי לגלות עובדות מכפישות על המתחרה שלך בבית היהודי זבולון אורלב. תחילה הכחשת שאתה שלחת את האנשים אך לאחר מכן הודית וטענת שעשית זאת "כדי לנקות את האורווות". אך כשיזמת את שיגור הבלשים עדיין לא היו אורוות.

2. יוסי ורטר בהארץ גילה כי צרוף מופז לברית הזוגיות שלך עם לפיד [שנעשתה לפני שבועיים בביתך ברעננה] היתה ביוזמת אהוד אולמרט. מה יש לך להגיד על כך. ואולמרט, הזכאי הנצחי, להזכירך הוא ידיד אישי של לפיד שגם עורך את ספרו של אולמרט.

3. כמוך איני פותח טלוויזיה בשבת. אך ציפור קטנה לחשה לי שאיילה חסון חשפה ביומן של ערב שבת כי האדמו"ר מקרעטשניף, רבי מנחם אליעזר זאב רוזנבוים, מרחובות הורה לכמה מאות מחסידיו להתפקד לבית היהודי ובמקביל להצביע ליהדות התורה. אתה יכול להסביר מה הקשר שלך לאדמו"ר הזה ומה פשר ההצטרפות ההמונית של חסידיו לבית היהודי?

 

האדמו"ר מקרעטשניף, רבי מנחם אליעזר זאב רוזנבוים ויקישיתוף

האדמו"ר מקרעטשניף, רבי מנחם אליעזר זאב רוזנבוים ויקישיתוף

קישורים

הפוליטיקה של לפיד כתכנית ריאליטי

הבורות של ד"ר יאיר לפיד

התיזה של לפיד על התקשורת

 

13 תגובות בנושא “מכתב גלוי לנפתלי בנט

  1. אמיר

    אני מאד מזדהה עם מה שכתבת ואני הצבעתי לבית היהודי.
    אני רק שואל למה אתה מאשים את בנט בבלגן שנוצר בשעה שברור שהאחראי הבלבדי הוא ראש הממשלה נתניהו. הוא זה שתקף את הבית במהך הבחירות וחיזק בכך את יאיר לפיד, הוא זה שלא השכיל לחבק את בנט אחרי הבחירות ולצרפו ראשון לקואליציה, הוא זה שצירף תחת זאת את ציפי לבני. נתניהו עשה את כל השגיאות ואתה מאשים את בנט ?
    ובשולי הדברים. אתה מודה שלא בחרת בבית היהודי, במי כן בחרת ?

    תגובה
    בחרתי בנתניהו וכתבתי על כך. כי נתניהו למרות כל מגרעותיו הוא המנהיג היחיד שיכול לעמוד בראש המדינה בשעה זו ואיש אינו חולק על כך. אכן נתניהו נהג גם באווילחות וגם בניבזות ביחסו לבנט בקמפיין הבחירות וגם לאחריהן. אך במצב הנוכחי בנט עלול לגרום לכך שהשלטון יעבור לשמאל וכל הקשקושים על מרכזיותו של לפיד הם חסרי שחר.
    ז.ג.

  2. דתי לאומי מודאג

    אני כן הצבעתי לנפתלי בנט.
    ואני *מאוד* מרוצה מההנהגה שלו מאז הבחירות.
    זו הדרך האמיתית להציל את ההתיישבות, ליצור בריתות עם מפלגות במרכז.
    הליכוד ימכור את ההתיישבות בשני גרוש בשניה שיוכל, בינתיים לפיד הוכיח הרבה יותר אמינות מנתניהו.

    תגובה
    שותפות עם לפיד תציל את ההתיישבות? האם בחנת את השקפותיהם של חברי הכנסת של לפיד?
    ז.ג.

    1. אבירם

      הכותב אומר לך שהליכוד הוא הסכנה ואתה עונה לו שיש עתיד היא הסכנה?

      היה מכובד הרבה יותר אלו קודם היית מתיחס לכך שנתניהו לא פחות מסוכן להתיישבות מיש עתיד.
      אם תוכיח אחרת הרי שהצדק איתך.

      אם נסתכל על כל הפעולות של ביבי עד היום הרי שאתה בחרת במודה באיש שמסר את חברון, הקפיא את הבניה, תמך בהתנתקות, לא אימץ את דוח לוי.
      הוא לא מגרש את הפולשים מאפריקה.
      הוא לא מראה כח אל מול הביזוי של ישראל בעולם
      וזה עוד הרבה לפני שאנחנו מדברים על הנושאים בפנים מדיניים, כמו כלכלה וביטחון פנים.

      על זה נאמר, הגמל לא רואה את הדבשת שלו

      תגובה
      ויאיר לפיד בדרן הטלוויזיה יציף את יהודה ושומרון בישובים יציל את הכלכלה הישראלית ויראה לאובמה מה זה ראש ממשלה חזק באמת
      ז.ג.

      1. רותי איזיקוביץ

        מר גלילי, אני מאוכזבת מתגובתך. ואם לפיד (כמובן) לא יישב את יו"ש, לא יציל (כמובן)את הכלכלה הישראלית ולא יראה לאובמה מה זה ראש ממשלה חזק, האם אלה מעידים על כך שנתניהו כן?

        תגובה,
        רותי איזיקוביץ אנחנו מכירים מזמן. תגובתך היא סימפטום מוכר של הימין הבלתי מרוצה. נתניהו איננו האיש החזק בעולם אבל הוא ראש הממשלה הלאומי ביותר שהיה לנו מאז שמיר. נכון, הוא לא עמד בלחץ בהסכם וואי, חברון נאום בר אילן. את רואה את יאיר לפיד כמי שעומד בלחץ או אפילו את בנט הגיבור?
        ז.ג.

        1. רותי איזיקוביץ

          אני רואה בהם את ה- די זעלבע זאך. רק שבינתיים הם הזיקו פחות מנתניהו מסיבות מובנות. בקואליציה עם נתניהו, יזיקו. כי איך לא יתמכו בו, אם מראש הם מקבלים- לפיד בשמחה ובנט בשתיקה- את רעיון העיוועים של "שתי מדינות לשני עמים", עליו הוא חוזר שוב ושוב? מה עניין "ימין בלתי מרוצה" לכאן?
          תגובה

          מה שאת וחברייך אינם מבינים שמצבנו יכול היה להיות אחרת אילו אידאליסט כמו חנן פורת היה ראש ממשלה ומאחריו עם שרובו גוש אמונים. זה לא המצב. יש עם שרוצה אמריקה. לחיות טוב. הכל ושתה כי מחר נמות. העיקר צדק חברתי. זכויות אזרח. שלטון המשפט. וכו וכו – כאילו היינו שוויצריה. בתוך העם הזה צריך לנווט ולהאבק מבפנים ומבחוץ. נתניהו איננו הטוב ביותר אבל זה מה שיש. הואיל והערבים הם אותם ערבים אז גם אילו זהבה גלאון היתה ראש ממשלה המצב לא היה שונה.ץ עצוב אבל זו המציאות
          ז.ג.

  3. ישעיהו ברט

    לא בחרתי עבור בנט אך הזדהתי אתו במישורים רבים.
    התנהגותו אחרי הבחירות מאכזבת.מה נשאר מהערכים אותם ייצג? נראה שהאגו עומד מעל חשיבות המדינה וזה עצוב.
    האם באמת המדינה זקוקה לבחירות חדשות? האם הבחירות יתרמו משהו לשוויון בנטל עם הוצאה של כמה מיליארד על נייר ודברי בוקי סרוקי?

  4. אהוד אהרון

    ראשית, פוליטיקה היא פוליטיקה והיא לא השתנתה רבות מאז ימי התנ״ך ועד היום. שימוש במושגים כמו פוליטיקה חדשה/ישנה – זה חלק מהפוליטיקה ובקיצור קישקוש.
    שנית, לא משנה איזו ממשלה נתניהו היה מרכיב או עוד ירכיב, כל עוד נשארנו בתחום המו״מ והמילים ועדיין לא בתחום המעשים, הגיוני שכוחם של לפיד ובנט ימשיך לעלות על חשבון הליכוד והעבודה.
    יחד עם זאת אסור לשכוח שסקר הוא רק סקר.
    שלישית, מעטים אנשי הסוד שיודעים את כל העובדות לגבי כל שולחנות המו״מ, מה היה בין בנט לליכוד וכו׳ ואולי מיותר כרגע להכביר במילים בנושא. כאשר נתניהו ירכיב ממשלה כל האחריות תהיה רק עליו וכל מה שקרה לפני כבר לא יהיה רלוונטי. ניסיון העבר מלמד שהבית היהודי שברירי באחדותו ואם בנט ישב עם החרדים הוא יודע שזה תחילת סופו, ואני נוטה להבין את דרכו.
    כל הנאמר על כך שבנט דחף את נתניהו לידיה של לבני לא צריך להיות רלוונטי. גם אנחנו וגם בנט יודעים ששלום לא יהיה בקרוב.
    נקודה אחרונה: אם לפיד ובנט יחברו לנתניהו לקואליציה, במקרה של ניסיון לפגיעה בהתיישבות, בנט יהיה בעמדת כח מצויינת, כאשר החרדים הפגועים יעדיפו להפיל את נתניהו ש״בגד בהם״ ונתניהו יהיה חייב את הבית היהודי כדי לשרוד את הקדנציה.

    תגובה

    אתייחס רק לסיפא של דבריך. איזו עמדת כוח תהיה לבנט אם בכל רגע שיתאים לו יפיל לפיד את הממשלה כדי לרוץ לבחירות מחוזק.
    ז.ג.

  5. דובי

    1. הצבעתי לבית היהודי למרות שנפתלי בנט איננו משאת נפשי. ההתנהלות של הבית היהודי במהלך המשא ומתן הקואליציוני ובעיקר השותפות עם לפיד קשה לי לעיכול אבל אני מציע שניאזר בסבלנות. צריך לזכור שנתניהו הרוויח ביושר את ה'שותפות' הזו לאור היחס המחפיר שהפגין כלפי בנט והבית היהודי בכלל בתקופת מלחמת הבחירות ולאחריהן.
    2. לכל מי שטוען שהחרדים הם קרובים יותר לבית היהודי ובנט מעדיף שותפות לא טבעית עם לפיד- החרדים לא רואים את הדתיים הלאומיים ממטר. אילו המצב היה הפוך, גם יהדות התורה וגם ש"ס לא היו מתנים את כניסתם לממשלה בכניסת הבית היהודי. אסור לפגוע בלומדי תורה אמיתיים אבל כל מי שמכיר את המצב מבין שלציבור הדתי לאומי שנותן כל כך הרבה למדינה נמאס מההשתמטות ההמונית של צעירים שאין בינם לבין לימוד תורה כלום, נמאס מהניצול המחפיר של כספי המדינה ובעיקר נמאס לנו מהיחס השלילי שלהם כלפי המדינה וסמליה. הגיע הזמן לשנות את התופעות האלו והגיע הזמן שהם יהיו שותפים אמיתיים לשאר חלקי העם במדינת ישראל. אם הדרך לכך עוברת באופוזיציה ואם זו תהיה התוצאה של השותפות בין בנט ללפיד – דיינו.

  6. יענקל'ה הלפרט

    שלום זאב. מי כמוך מכיר את שאמר עקביא בן מהללאל לבנו: "מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך". עד כה נפתלי בנט מספק את הסחורה. נתניהו פישל בהצבעה הראשונה על הגירוש מגוש קטיף (ובעוד כמה הזדמנויות…). אז אין לי אלא מה שעיני רואות. מלבד זאת נוח תמיד להזכיר את יעל גרמן ויעקב פרי, אבל למה ההתעלמות מעליזה לביא, הרב שי פירון ואחרים. אולי הדבק שלהם הוא הפן החברתי כלכלי. יכול להיות שגם הם מבינים שחבל לבזבז זמן על הסכם שאין סיכוי שיבוא לעולם. אני חושב שיש דברים שאתה חושב עליהם בזמן מסויים כך, ואחר כך מבין שיש חשיבה שונה. תשאל את שר האוצר. בשאר הדברים אני מסכים שביבי כרה לעצמו את הבור רק ששכח לסמן אותו, וכשהלך בעינים עצומות הוא נפל לתוכו. אז על מי הוא בא בטענות?! אולי ההתנהלות שלו במשא ומתן הזה, תבהיר לו שלא תמיד התוכנית הראשונית היא גם התוצאה הסופית. זה שיעור מצויין למי שעוסק הרבה במשאים ומתנים. בעיקר מתנים.

  7. פינגבאק: נפתלי בנט – משיח השקר הוירטואלי | היגיון בשיגעון

  8. פינגבאק: הפינוי הראשון של ישוב בידי יהודים | היגיון בשיגעון

  9. פינגבאק: נפתלי בנט יקים את ממשלת ציפי-בוז'י | היגיון בשיגעון

השאר תגובה