ארכיון חודשי: אפריל 2011

חנה ארנדט – הבנאליות של הרוע והרשעות שלה

מי היה באמת אדולף אייכמן? * האם היה רוצח סידרתי צמא דם או ביורוקרט שרצח אנשים מאחורי שולחן הכתיבה * הפילוסופית חנה ארנדט כתבה כי  הוא לא שנא כל כך יהודים (ואף האשימה במידת מה את היהודים בשואה) * ארנדט היתה אהובתו של הפילוסוף הנאצי מרטין היידגר ופעלה להפצת כתביו גם אחרי המלחמה * החוקר יעקב לזוביק חשף מסמכים שהוכיחו כי הרוצח לא היה כל כך בנלי * לקח היסטורי ערב יום השואה

אייכמן על ספסל הנאשמים מאחורי מחיצת הזכוכית

להמשיך לקרוא

האם בג"ץ הוא גם השופט, גם המחוקק וגם המבצע

לא הממשלה שולטת במדינת ישראל. גם לא הכנסת. הכוח העיקרי נמצא בידי המערכת לאכיפת החוק – בתי המשפט, הפרקליטות, ועדות החקירה המשפטיות והמשטרה. השבוע ניתנה לכך הוכחה נוספת. החלטת בג"ץ לתבוע מהמדינה לנמק מדוע הוגבלו זכויותיה של חברת הכנסת חנן  זועבי בעקבות השתתפות במשט של ספינת הטרור הטורקית לעזה.

חברת הכנסת חנין זועבי (ויקישיתוף)

להמשיך לקרוא

ולמלשינים אל תהי תקווה

"שלום עכשיו" מדווח בקביעות לאמריקנים * "גוש שלום" מאיים להלשין בפני בית הדין הבינלאומי בהאג על "פשעי מלחמה" של חיילי צה"ל * ארגוני שמאל פוליטיים מקבלים מגורמים בחו"ל מימון המערער את קיומה של ישראל * יש מספיק חוקים לעצור את ניצול הדמוקרטיה כדי להרוס אותה * אפשר גם לחוקק את חוק רישום הסוכנים האמריקני למשל

"ולמלשינים אל תהי תקוה
וכל הרשעה כרגע תאבד
וכל אויבי עמך מהרה יכרתו
והזדים מהרה תעקר ותשבר
ותמגר ותכלם ותשפילם
ותכניעם במהרה בימינו"
(מתוך תפילת שמונה עשרה)

ברכה זו נוספה לתפילת שמונה עשרה בשלהי ימי הבית השני, לאחר שהתרבו קבוצות שונות של מינים (גנוסטים ונוצרים). קבוצות אלה לא רק פרשו מן היהדות, אלא גם שיתפו פעולה עם אויבי ישראל על ידי מעשי הלשנה ותככים פוליטיים. מטרת הברכה הזו – אומר הרב עדין שטיינזלץ בספרו "הסידור והתפילה" – נועדה מצד אחד להתפלל על כיליונם של המינים ומצד שני להרתיע.

ברכה עתיקה זו הפכה אקטואלית בימינו. גם בימינו יש "מינים" ממינים שונים, שפרשו למעשה מעם ישראל ומשתפים פעולה עם האויב על ידי מעשי הלשנה ותככים. אלא שבימינו אין תפילה יכולה עוד להרתיע.

היוזמה האחרונה של גוש שלום (מתוך אתר גוש שלום - שימוש הוגן)


 

 

ה"מינים" של ימינו הם אנשי "גוש שלום" "שלום עכשיו" אנרכיסטים ועוד (ראה רשימת הארגונים בנספח).

להמשיך לקרוא

תרבות המוות הפלסטינית

"היום תמותי" אמרה האם מרמאללה לבתה  ש"חיללה את כבוד המשפחה" *  האם כיסתה את ראש בתה בשקית ניילון, חתכה את ורידיה בתער  והכתה במקל כבד על ראשה * זה העונש בחברה הפלסטינית לנערה ששני אחיה אנסו אותה * הם רוצחים גם את עצמם והעולם מצפה מהם לשלום"

המאמר בו תואר רצח הנערה בידי אמה ברמאללה

המאמר בו תואר רצח הנערה בידי אמה ברמאללה

 

להמשיך לקרוא

מה פרוש "אין מפטירין אחר הפסח אפיקומן"

רבים סבורים כי האפיקומן הוא מחצית המצה אותה גונבים הילדים בליל הסדר * המילה אפיקומן היא מילה יוונית. ופרושה הוא "הקינוח שלאחר הסעודה" *  חכמים אסרו על הקינוח הזה כי היה  כרוך  בהוללות

אגדת קאופמן המאה ה-17 "ויקח" = הוראה להכנת האפיקומן ויקישיתוף

להמשיך לקרוא

"הגדת ימינו" נוסח דוד בן גוריון

ערב פסח,ניסן 1956, חיבר דוד בן גוריון נוסח מקורי להגדה של פסח * בן גוריון היה אז שר הביטחון והזדהה עם קיבוץ שדה בוקר הבלתי מפלגתי, אליו עבר להתגורר לאחר פרישתו * מטרת ההגדה היא לשלב את תולדות הציונות בתולדות עם ישראל בחזקת "והגדת לבנך" *  ההגדה אף הוזכרה בישיבת ממשלה בה טען בן גוריון שלא או"ם הביא להקמת המדינה * כאן מובא נוסח ההגדה ונסיבות חיבורה

בן גוריון 1970 באדיבות שבתאי לרנר

להמשיך לקרוא

האם הגיע הזמן לשנות את ההגדה ואת הסדר בליל הסדר?

מה מקור מנהגי הסדר? מה זה אפיקומן? ומה פרוש "ארמי אובד אבי? ולמה מציגים הילדים קושיות שלא במקומן? ומנין צץ אליהו הנביא?  –  כמה הסברים לעבר, הצעות לעתיד וביקורת בצידן

– מאת: ד"ר יואל רפל   –
ההיסטוריה של עם ישראל מתחילה בפסח. ההגדה של פסח והארוחה הנכרכת בו הם מסיבת העצמאות של עם ישראל.
מסגרת סדר פסח קבועה  מזה דורות. אבל היא אינה קשיחה ומתבקש להכניס בה תוספות ועדכונים. זהו ציווי יסוד בהגדה: 'בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים'.

להמשיך לקרוא

ויקיליקס, ענת קם והסקופים של הארץ

העיתון לאנשים חושבים דלה כמה סקופים מאתר ההדלפות של האוסטרלי התמהוני * חלק מהסקופים התגלו כפרשנות שגויה או בדויה ובאחרים לא היה חידוש * האם יש קשר בין החיבה שמגלה העיתון לג'וליאן אסאנג'י לבין פרשת ענת קם?

להמשיך לקרוא

האם אמר ביאליק שהוא "שונא ערבים כי הם דומים לספרדים"

לא, ביאליק לא אמר זאת. * אך לא חסרים בתוכנו גזענים מכל הסוגים * אנטי אשכנזים, אנטי ספרדים, אנטי חרדים, אנטי מתנחלים* העיקר שיהיה מישהו שאפשר לשנוא ולהשפיל

רבים מאחינו הספרדים נתפסו לאמירה זו כהוכחה שהמשורר הלאומי היה "גזען". הוכח לא פעם כי זו עלילת שווא שאין לה כל בסיס.

שמואל אבנרי, מעובדי "בית ביאליק" פרסם מאמר נרחב על נסיבות פרסום העלילה וגילגוליה.

מסתבר שהעלילה צברה תאוצה משך השנים והגיע ה לשיא כשעמדו להוציא בראשית שנות השבעים שטר של 10 לירות ועליו דיוקנו של ביאליק.

שטר עם דיוקן ביאליק שעורר סערה

שטר עם דיוקן ביאליק שעורר סערה

מערכות העיתונים הוצפו אז במכתבי מחאה על שמזלזלים כך בכבודם של יוצאי ארצות המזרח. כל הטענות שלא היו דברים מעולם לא הועילו.

כותב ושמו יהודה לוי כתב אז שהוא מטיל אמנם ספק אם הדברים נאמרו מפי ביאליק אך "אין זה חשוב כלל אם באמת אמר מה שמייחסים לו", העיקר ש"ביאליק הפך בעיני הספרדים ובני עדות המזרח לסמל הפירוד ושנאת אחים בהעמידו אותנו ואת הערבים באותה קטגוריה". מכאן תביעתו: "לבטל את שטרי הכסף של משורר הפירוד הלאומי" (ידיעות אחרונות, 13.3.1969)

אך מי שחושב שאמירות גזעניות מופנות רק כלפי בני עדות המזרח, מוזמן לקרוא מה שכתב נחום ברנע במאמר תחת הכותרת "ניצחון הרחם" (" ידיעות אחרונות" 28.5.97 ).

וכך כותב ברנע: "ותיקי חטיבת הצנחנים, שיבואו לירושלים בשבוע הבא" – נאמר במאמר – " ילמדו לדעת שלא בתעלות של גבעת התחמושת הוכרע הקרב על ירושלים" .

ואיפה הוכרע הקרב? – בחדרי הלידה. בדיון שהתקיים במכון הישראלי לדמוקרטיה הובאו נתונים "שלאחדים נשמעו מדהימים ולאחרים מבהילים" .

מסתבר שמבין 500 היולדות המגיעות כל חודש לבית החולים "שערי צדק" , שתיים שלוש יולדות את ילדן ה-16 ומעלה, בין 12 ל-16 יולדות את ילדן ה-12 עד 15 ו-80 נשים יולדות את ילדן ה-8 עד ה-11.

אכן, נתונים מבהילים. האם צפוי בקרוב רוב ערבי בירושלים?

לא. הנתונים שהבהילו את ברנע מתייחסים ליולדות יהודיות. עוד מעט יהיה רוב חרדי בירושלים.

תארו לעצמכם מה היו התגובות – מיוסי שריד ועד אחמד טיבי – אם מכון יהודי היה מפרסם נתונים על הסכנה הדמוגרפית של ריבוי ערבי בגליל, במשולש או בכל מקום אחר.

נחום ברנע ויקיפדיה יוצר עידו קינן

נחום ברנע ויקיפדיה יוצר עידו קינן

נראה שנחום ברנע מידיעות כבר התעייף ממקצועו והחליט לעבור לענף השדכנות. וכך הוא כתב, על החלטת הנשיא לשחרר את מרגלית הרשפי, לאחר ריצוי שני שליש ממאסרה:
" הנשיא היה מיטיב לעשות אם היה מצרף אליה את המשפט הבא: מדובר בבחורה יהירה, מתועבת, השידוך הרע ביותר שבית-אל יכולה להנפיק" .

 

 

 

 

ראה מאמרים על גזענות לסוגיה

הכה ביהודים החרדים ותציל את המדינה

http://www.zeevgalili.com/2013/02/17660

 הפתולוגיה של הקשת הדמוקרטית המזרחית

http://www.zeevgalili.com/?p=251

הגרסה האשכנזית לקשת הדמוקרטית המזרחית
http://www.zeevgalili.com/?p=222

חיים חפר  -גזענות בורות ופרס ישראל
http://www.zeevgalili.com/?p=10373

גזענותו של נתן זך
http://www.zeevgalili.com/?p=10153

ההמצאה האווילית של "יהודים ערביים""

http://www.zeevgalili.com/?p=11083

 

 קישורים למאמרים על ביאליק

 הייתי מביא לביאליק שני כעכים כל בוקר

 http://www.zeevgalili.com/?p=293

 מה זה "לך לעזאזל" על פי ביאליק

http://www.zeevgalili.com/?p=476

 לובה אליאב על פגישתו עם בן דוד של ביאליק

http://www.zeevgalili.com/?p=8945

 מדוע כתב ביאליק שיר עליז בקישינב

http://www.zeevgalili.com/?p=9677

 דוד הלבני על המתמיד של ביאליק

http://www.zeevgalili.com/?p=443

 מספר האגדה לתלמוד הממוחשב

http://www.zeevgalili.com/?p=298

 אחרי מותי סיפדו לי  – אזכרה לביאליק

http://www.zeevgalili.com/?p=13037