"שיישרפו… תפעיל אלות… בפלג גוף תחתון"

זהו ציטוט של דברים שאמר ניסו שחם, אז מפקד מרחב הנגב, בעת פיזור ההפגנה של המתנחלים בכפר מימון ערב חורבן גוש קטיף * ביולי 2012 הורה מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו  להוציא את ניצב שחם לחופשה במסגרת חקירה לחשדות בהטרדה מינית * שחם הושעה מתפקידו לאחר שנחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות מין חמורות בשוטרות תחת פיקודו והודה בקיום מערכת יחסים מינית בהסכמה עם אחת מהן‏. באוקטובר 2013 פוטר מהמשטרה בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו.

  זו הזדמנות להיזכר בעברו המפואר של ניסו שחם כמפנה מתנחלים. מובאים כאן דברים שפורסמו  ב-5 באוגוסט 2005

ניסו שחם נותן הוראות. צילום מסך מערוץ 10

"צריך לקרוא שוב את תמליל דברי מפקד מרחב הנגב, תת ניצב ניסו שחם, שתידרך את ניצב משנה רוני אוחנה ממשמר הגבול, בעת אירועי כפר מימון. זהו מסמך שעוד יצוטט בספרי היסטוריה.

בין היתר אמר:

" כפרה, אני רוצה מעצרים… חרה עליהם, שיישרפו, אל תעשה חשבון,.. ותפעיל אלות… ותיתן להם מכות בפלג גוף תחתון… קודם כל זה לפרוטוקול… ותיכנס פנימה… החיילים לא יעשו את זה… ועצורים עצורים רוני, עצורים ישברו את הכל …מלא מעצרים כולל שימוש בכוח… אתה יודע שאני מומחה לחרדים האלה… לכן תשמע לניסו… תפורר את הסיפור הזה… אז אמרתי לך את הדברים האלה כדי לחסוך ממך האישורים…"

"הטקסט החשוב הזה תועד תודות למיומנותו של צלם ערוץ 10.

"לאחר השידור אמר ניסו שחם כי חשב שהצילום נעשה לצורך תיעוד של המשטרה. כלומר: אילו אכן כך היה, אפילו לא היינו יודעים מה נאמר באותה שיחה.

"מן הדברים שנאמרו על הפרשה על ידי אישים שונים מסתבר כי ניסו הוא כנראה קצין משטרה מוכשר. הוא גם אינו מצטייר כזולל מתנחלם. נאמרו עליו שבחים רבים, כולל מפי הרב שלמה אבינר.

"מה שמדאיג באותה שיחה הוא מה שמשתמע ממנה לגבי התנהגות אפשרית של קציני משטרה או קציני צה"ל בעתיד. אין להניח שתת ניצב ניסו שחם קיבל הוראה מפורשת לבצע מה שאמר לפיקודו. אבל בדבריו באה לביטוי תופעה המוכרת ממשטרים טוטליטאריים הקרויה " רוח המנהיג" או " כוונת המנהיג" .

עד כאן הדברים כפי שפורסמו ב-2005.

ראה את המאמר המקורי

http://www.zeevgalili.com/2005/08/254

5 תגובות בנושא “"שיישרפו… תפעיל אלות… בפלג גוף תחתון"

  1. לירן

    כשראיתי לראשונה את הוידאו המקורי, פרצתי בבכי. אפשר לומר זאת כך, שעד אז סברתי שיש יושר מצד המשטרה ורשויות האכיפה, אך הוברר לי – לצערי – כי התבדיתי (ואין בכוונתי להוציא לעז על אותם ממלאי תפקיד נאמנים וישרים, שמובן שלא עליהם הכוונה).

    אני רוצה מעל במה נכבדה זו לשבח מאוד את פעילות כותב הדברים שבכתיבתו הנועזת (במובן החיובי של המילה), מעלה מעט את מורל הקוראים, כי עוד לא אבדה תקווה, ויש גם כמה אנשים שפויים וישרים בזירה הפוליטית-מדינית שלנו.

    ברוך תהיה ותצליח תמיד!

  2. צביקה ארצי

    זה לא הניצב הראשון שסרח. יפה עשה המפכ"ל. נראה שעוד לא אבדה תקוותנו.
    ה"חשיפה" במועד הזה מאוד בעייתית. נא לא להתבלבל במועד זה אין בה כדי להלל ולשבח אף לא אחד על אומץ לב אזרחי

  3. מירה

    אין חדש תחת השמש. המשטרה תמיד היתה פוליטית, רק שלא הרגשנו את זה, כי כולם היו יחד: המפלגה=המדינה=ההסתדרות=המשטרה=חברת החשמל…. איך אמר לואי ה-14: "המדינה זה אני! " ו"אני" היתה המפלגה שהחזיקה את כולם.
    להיות שוטר זה האגו-טריפ האולטימטיבי, ולהיות קצין גבוה במשטרה זה אגו-טריפ על סטרואידים. ולמלא את משאלותיו של מי שמינה אותך לתפקיד "טריפי" כזה זה דבר מובן מאליו.
    לפני שנים היינו רואים במערבונים האמריקאים איך השריף רץ לבחירות, וחשבתי תמיד שזה דבר מוזר: מה פתאום "להבחר" לשריף/מפכ"ל? הרי זה "מינוי"! אז אולי גם פה האמריקאים חזו מראש מה צריך לעשות כדי למנוע שחיתות, או להמעיטה ככל האפשר. עכשיו, למשל, ישנו "השריף של אמריקה", ג'ו ארפיו מאריזונה, שאובמה ופקידיו שונאים שנאת מוות, ואף על פי כן האיש כבר 20 שנה או יותר נבחר ע"י התושבים. אולי שוה להתחיל להחשוב "מחוץ לקופסה", או להתחיל ללמוד מה עושים במקומות אחרים, אולי נלמד משהו מענין שאפשר ליישם בארץ?

    1. רותי איזיקוביץ

      בג"צ כמו פרעה. הקשיח ה' את לבו ודחה עתירה נגד מינוי ניסו שחם למפקד מחוז ירושלים. אילו התקבלה העתירה לא היה האיש – אשר הורה להכות מתנחלים בפלג גוף תחתון – מופקד על מחוז ירושלים ועל המתלוננות, והיה נשאר קלונו כאנס המגורשים רק בתיק על שמו אצל הקב"ה. רצה הקב"ה וזכינו לשמוח לאידו כבר בעולם הזה.

  4. ניקול

    נכון , מעלה כתבות "מימים ימימה יש כאלה שקראו ויתכן מאוד שיש כאלה (כמוני )
    שלא נחשפו לכל הכתוב כאן. לומר שיש שינוי רב מאז ועד היום ממש לא,
    כאילו המילים נכתבו עכשיו והדיו טרם יבש. מעניין …איך שגלגל מסתובב,
    לפעמים לאט ולפעמים הרבה יותר מהר, הכל תלוי . תלוי בלא מעט גורמים
    שותפים, יד ל(ר)וחצת יד(אייכס טינופת לשמה), לא לשכוח מרשרשים אלא
    שבמקרים כאלה מוסיפים משתיק -קול בדיוק כמעשה הפורעים בחוק, יש הבדל?!

    קראתי, הוספתי עוד כתבה לקריאה ועוד אחת והסיפור לרא נגמר
    כנאמר בכתבי הילדים "סיפורים בהמשכים" ):
    בבקשה חברים: היכנסו, הציצו, תפגעו, הלב יתכווץ ותתחילו בקריאה.
    מאוד מקווה שלא תתעצלו, אל תשכחו שכל מה שנותר לנו אנחנו – לקרוא
    את העבודה הקשה עשו חברים אחרים שהיה להם הרבה הרבה יותר איכפת :)
    ***תודה לכם מראש, חזקו ואימצו.
    **האמת מס' פעמיים חשבתי שכל מה שנותר לנו לעשות מול השמאל הרדיקאלי
    לשכח לאורך הכביש בזמן שיחליט על איזו מחאה טיפשית להשמיע קולם כעורב צרוד.

    ניקול

השאר תגובה