ועדה לחקירת פשעי ההתנתקות

3-one-small-gimic-is-enough

צוות הספינולוגים של החווה. אכן, הגימיק עבד. (מתוך סירטה של ענת גורן בעררוץ 10).

היום דרושה חקירה בנסיבות ההחלטה האומללה על ההתנתקות יותר מאשר אחרי מלחמת יום הכיפורים * אז היה מחדל הפעם מדובר בחשד למעשה פשע * אין סיכוי שהממשלה הנוכחית תקים ועדה כזו * אבל אם תקום ועדה ציבורית של אנשי משפט וחוקרים יש סיכוי שתחשף האמת

הדברים שאמר הרמטכ"ל לשעבר, בוגי יעלון, לארי שביט ב" הארץ" , מחייבים הקמת ועדת חקירה משפטית, שתחקור את כל האחראים לפשע החורבן של גוש קטיף. ועדה כזו חשובה יותר מוועדת אגרנט, שחקרה את מחדלי יום הכיפורים. כי הפעם צריך לחקור פשע, שרבים היו שותפים לו.

" טעות אסטרטגית"

וכך אמר הרמטכ:ל:

" … ביסוד ההתנתקות היה רעיון חסר שחר. היא לא נבעה מתוך ניתוח אסטרטגי מעמיק, אלא מתוך מצוקה פוליטית ואישית של מי שהיה אז ראש ממשלה, אריאל שרון… ההתנתקות היתה במידה רבה ספין תקשורתי… אלה שיזמו אותה והובילו אותה… היו יועצי תדמית. הם היו ספינולוגים…"

" … ההתנתקות היתה טעות אסטרטגית מהמעלה הראשונה. היא הביאה לניצחון החמאס. היא נתנה רוח גבית לטרור. היא הזינה את המאבק הפלשתיני למשך שנים. היא יצרה תחושה אצל האיראנים ואצל האחים המוסלמים ואצל אל קאעידה שאפשר לנצח את ישראל. שישראל היא באמת חברת קורי עכביש כפי שנסראללה טוען, או עץ רקוב כפי שאחמדינג"אד טוען…

" כעת אנחנו נמצאים ברצועה בתרחיש דרום לבנון. נכנס לעזה נשק רב. נכנסו חומרי נפץ תקניים. נכנסו קטיושות. יש טילים נגד מטוסים. יש טילים נגד טנקים. יש טילי גראד. כתוצאה מההתנתקות ומהאופן שבו היא בוצעה יש ברצועה גורמי חיזבאללה, גורמי אל קאעידה וגורמי טרור איראניים. יש ידע איראני ויש כסף איראני. בדיוק כפי שהזהרתי, רצועת עזה הופכת לחמאסטאן, חיזבאללסטאן ואל קאעידסטאן" .

עד כאן דברי בוגי יעלון.

3 one small gimic is enough 2 lefarek at a him hima shelu1 edler

הספינולוגים שניווטו את ההתנתקות: ראובן אדלר (למטה מימין), אייל ארד (למעלה משמאל) וצוות " כל אנשי הקמפיין" . ( התמונות והכתוביות מתוך סירטה של ענת גורן בערוץ 10).

החשוד הראשי

הרמטכ" ל לשעבר מדבר על טעות אסטרטגית של יועצי תדמית ועל מצוקה פוליטית ואישית של ראש הממשלה. אבל כל ילד במדינה יודע כי אריאל שרון היה ראש הממשלה המושחת ביותר שקם אי פעם למדינת ישראל. שקיבל שוחד במיליונים וחילק טובות הנאה השווים מיליונים. כל ההתנתקות לא נועדה אלא להציל אותו מחבל התליה המשפטי שכבר נכרך סביב צווארו.

את החשוד הראשי בפשע ההתנתקות אי אפשר לחקור. הוא נתון בתרדמת עצמונית בחוותו. הוא אינו שומע אפילו את הדי הקסאמים המתפוצצים באזור שלו.

מי ניתן לחקור

אבל את כל היתר ניתן וחייבים לחקור. בראש ובראשונה את בניו. עמרי שניהל את המדינה בלי לעצור באדום. גלעד שקיבל מיליונים מדודו אפל תמורת שיטוט באינטרנט. את דוד אפל שכבר הוגש נגדו כתב אישום על מתן שוחד (ובוטל אחרי שמזוז קבע שאיש לא קיבל את השוחד שנתן). את עורך הדין דב ויסגלס, איש סודו של שרון ועורך-דינו, מנהל לשכתו ויועצו המיוחד, שהגה את תכנית ההתנתקות. את סיריל קרן שעד היום לא ברור איך וכמה ולאיזו מטרה העביר מיליונים לשרון. את דוד ספקטור, לשעבר יועצו האסטרטגי של שרון שכבר חשף חלק מן הפרשיות.

וצריך לחקור שורה ארוכה של אנשי כספים המלווים את שרון מאז נכנס לפוליטיקה ועד שנכנס לחדר הניתוח: משולם ריקליס, אריה גנגר, האחים עופר, ולאדימיר גוסינסקי, ומעל כולם מרטין שלאף איש המיסתורין והקזינו ביריחו. רשימה ארוכה ארוכה של תורמים שנתרמו של קבלנים שנתנו וקיבלו של יחצנים וספינולוגים שקבעו גורלות במשיכת מכחול ובניסוח סיסמה.

והרשימה הארוכה של המינויים במועצות הדתיות, במשרדי הממשלה, בדירקטוריונים, בחברות הממשלתיות. ולא במקום האחרון את נסיבות מינויו של רמטכ" ל הנחישות והרגישות – האיש שהצליח להפוך את צה" ל לקבוצה של רובוטים שאינם מעיזים להסתכל בעיניהם של מתיישבים שנעקרו מבתיהם.

4 omri

4. עמרי

5 gilad

5. גלעד

6 siril keren

6.סיריל

7 martin shel af

7. שלאף

ועדה ציבורית

אין שום סיכוי שתוקם ועדת חקירה משפטית, שרק היא מסוגלת מכוח החוק לכפות על עדים להופיע בפניה, לחקור עדים, לחשוף מסמכים, לערוך חיפושים וכו". על הקמת ועדה כזו יכולה להחליט הממשלה או הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת. לאחר קבלת החלטה כזו מוקמת ועדת חקירה על ידי נשיא בית המשפט העליון הממנה את יושב הראש שלה ואת חבריה. נוכח העמדה הפוליטית של המערכת המשפטית כולה, בתהליך מתן הלגיטימציה החוקית לתכנית ההתנתקות, קשה לצפות ממנה שתמנה ועדה שתצטרך לשפוט גם אותה עצמה.

אבל עם ישראל יכול להקים ועדה כזו גם בלי החלטה רשמית. יש בארץ מספיק שופטים בדימוס, אנשי חוק, חוקרים ואישים הנהנים מאמון הציבור. תוקם ועדה ותפעל בפומבי מול מצלמות הטלוויזיה, כאילו היא ועדה משפטית. כמובן שרוב החשודים יסרבו להופיע בפניה. עצם הסירוב יפליל אותם. ואולי יימצאו צדיקים בסדום שיבואו ויחשפו את האמת ואזי ייווצר לחץ ציבורי שיחייב כל ממשלה שתקום בעתיד להקים ועדת חקירה כזו.

ראה החרפה של גדוד גלבוע

============================================

" רק כך" – בין בגין לדני נווה

אחד הקוראים שלח לי מסמך נדיר שמצא בפח זבל: עקרונות " תנועת החרות" , שנוסחו וראו אור בסיוון תש" ח, פחות מחודשיים לאחר הכרזת המדינה.

הרשימה נפתחת בשלושת העקרונות הבאים:

· " המולדת העברית ששטחה משתרע מעבר מזה ומעבר מזה לירדן, היא שלמות היסטורית וגיאוגרפית" .

· " ביתור המולדת הוא מעשה בלתי חוקי. הההסכמה לביתור אף היא בלתי חוקית ואינה מחייבת את עם ישראל" .

· " תפקיד הדור הוא להחזיר לחיק הריבונות העברית את חלקי המולדת שנקרעו מעליה ונמסרו לשלטון נכרי" .

חוברת העקרונות נפתחת במילות הסבר של מנחם בגין האומר בין היתר: " …אם לא נצא למרחב ניזרק הימה" .

מי שרוצה לדעת מה קרה לתנועת החרות מיסודו של זאב ז"בוטינסקי צריך היה לבוא בראשית שבוע זה למצודת זאב בו יזם דני נווה, ראש לשכת הליכוד, הצעת החלט שהליכוד " משלים עם המציאות הקיימת" כלומר מכיר במדינה פלשתינאית.

8 takanon ha chirot

8. העקרונות שנמצאו בזבל

============================================

כך חיסלו הבריטים את האינתיפאדה

מאמר מקיף על הנושא: "כך חיסלו הבריטיםאת הטרור הערבי"

=================================================

איך להיפטר מן הזבובים במטבח

 

הועבר לפוסט הבא

===========================================

אינטרנט לקשישים

מקובל לחשוב שגלישה באינטרנט, על מעלותיה ומגרעותיה, היא עניינם של צעירים בלבד. מסתבר שלא כך הדבר במציאות. מספר הולך וגדל של מבוגרים וקשישים מצטרפים לרשת ומפיקים ממנה תועלת, הנאה והרבה יותר זה.

על כך מצביעה חוקרת צעירה, נעמה שפירא, בעבודה לתואר שני, שעשתה באוניברסיטת חיפה.

מטרת המחקר, אומרת נעמה שפירא, הייתה לבדוק את השפעת הגלישה באינטרנט על רווחה פסיכולוגית בקרב אנשים זקנים.

במחקר השתתפו שלושים ושבעה נבדקים מבתי אבות ומרכזי יום לקשיש בישראל. הם חולקו לשתי קבוצות: ניסוי וביקורת. קבוצת הניסוי עברה הכשרה לגלישה באינטרנט, בעיקר בשימוש בדואר אלקטרוני וכן בחיפוש מידע והיכרות עם שירותים שונים. נבדקי קבוצת הביקורת עסקו בפעילויות שונות ללא גלישה באינטרנט.

תוצאות המחקר העלו שנבדקים זקנים שהחלו להשתמש באינטרנט, הראו ירידה משמעותית בתחושות של דיכאון ובדידות, ועלייה בשביעות רצון מהחיים, ובתחושת שליטה.

בקרב נבדקי קבוצת הביקורת חל תהליך הפוך: עלייה בתחושות של דיכאון ובדידות וירידה בשביעות רצון מהחיים, ובתחושת השליטה בחייהם.

המחקר העלה כי רשת האינטרנט מספקת לזקנים קשר חברתי מחודש, תחושת גאווה, סיפוק ונוחות. מהראיונות שהתקיימו עם הנבדקים, עולה שהתועלת שבאינטרנט נובעת ממספר גורמים עיקריים: למידת תחום חדשני ו" צעיר" , אפשרויות ליצירת קשר ותקשורת, תחושות של שמחה, סיפוק, הצלחה ושליטה, גירוי מנטאלי ואתגר.

עובדת סוציאלית אחת דיווחה: ראינו שזה חיזק אצלם את הקשר הבין דורי, נתן להם מכנה משותף עם הנכדים, אפשרות להתכתב עם הילדים והנכדים בחו" ל, וכמובן חיבר אותם לחברה מסביבם.

המחקר נערך בהנחיית פרופסור עזי ברק מהחוג לפסיכולוגיה וד" ר עדו גל מהחוג לשירותי אנוש באוניברסיטת חיפה.

 

 

סבתות עם לפטופ (צילום אילוסטרציה)

פרטי המחקר פורסמו באתר " גיל הזהב" http://www.gilhazahav.co.il/

בתוך אתר פסיכולוגיה עברית, שהוא מקור מצויין למחקרים פסיכולוגיים הנערכים בארץ

http://www.hebpsy.net/maillist.asp

5 תגובות בנושא “ועדה לחקירת פשעי ההתנתקות

  1. פינגבאק: מטרת ההכנה המנטאלית | היגיון בשיגעון

  2. פינגבאק: הספין והאסטרטגיה בשטיפת המוח של הציבור | היגיון בשיגעון

  3. פינגבאק: כל מה שידענו על שרון והעדפנו לשכוח | היגיון בשיגעון

  4. רותי איזיקוביץ

    מה עוד אמר הרמטכ"ל דאז, משה יעלון, לא רק אמר אלא אף הכין את הצבא הישראלי לגירוש, שנה לפני החלטת הכנסת על חוק ההתנתקות ("פינוי-פיצוי"):"ראש הממשלה אמר לי כי כהונתי לא הוארכה משום שמופז טען שאינו מוכן לעבוד איתי. נתפסתי בעיניו כמי שמסתייג מתוכנית ההינתקות ואין לזה שחר",

השאר תגובה