לחסל את אחמדינידג'אד

אחמינג

שר הגימלאים, רפי איתן, הוא אדם שעברו הולך לפניו. לזכותו יש לזקוף את התיכנון והביצוע המוצלח של חטיפת אייכמן. לחובתו אחת היוזמות האוויליות ביותר בתולדות המודיעין הישראלי : גיוס פולארד והפקרתו.

בראיון לעיתון הגרמני "דר שפיגל" אמר איתן כי לדעתו צריכה ישראל לחטוף את אחמדיניג'אד ולהביאו למשפט.

"לבית הדין בהאג"

דבריו של איתן עוררו רעש גדול בעולם ולאירן היתה החוצפה למחות באו"ם. איתן עצמו ריכך את דבריו ובראיו לטלוויזיה אמר כי דבריו נאמרו כבדרך אגב, בתשובה לאיזו שאלה. וכי התכוון לכך שצריך להביא אותו לבית הדין הבילאומי בהאג . לאור העובדה שבית הדין הזה גילה עד כה עמדות אנטי ישראליות מובהקות היה ברור שאיתן בעצם אמר מה שאמר "סתם". אולי ביקש באמצעות הדברים הללו להחזיר את הסומק ללחיים הנפולות של סיעת הגימלאים, שעתידה להימחק מן המפה הפוליטית.

אך דבריו של איתן מעוררים את השאלה: מדוע לא בעצם. ואם כבר, למה לחטוף ולא לחסל.

האישיות וההיסטוריה

השאלה אם אישיות המנהיג מעצבת את ההיסטוריה, או שההיסטוריה יוצרת את הנסיבות שמעלות מנהיג מסויים, היא שאלה שבלונית שאין טעם לדון בה.
אפשר להביא נימוקים לכאן ולכאן. בריטניה בראשות צ'מברלין במלחמת העולם השנייה היתה נכנעת להיטלר ומאפשרת לו להשתלט על העולם. אישיותו של רוזבלט (בצד סיכלותם של היפאנים והיטלר) היא שהביאה להצטרפות ארצות הברית למלחמה ולהבסת היטלר.
מדינת ישראל לא היתה קמה לולא נחישותו של דוד בן גוריון. אישים כמשה שרת וחבריו היו מחליטים לדחות את ההכרזה על הקמת המדינה ומחמיצים את השעה. היא גם לא היתה קמה לולא מלחמת המחתרות – יאיר שראה את המציאות זמן רב מראש ובגין שהכריז מרד נגד הבריטים. לולא אותו בגין ייתכן ששלטון מפאי בראשות גולדה גלילי ואלון לא היתה מתחילה הנסיגה הגדולה של המפעל הציוני מסיני ומכל ארץ ישראל.

לעומת כל אלה אפשר להביא שורה של מנהיגים שמשקלם בהיסטוריה הוא כמשקל גרגר אבק.

מיוליוס קיסר עד קנדי

האם חיסול מנהיג פוליטי יש בו כדי לשנות את מהלך ההיסטוריה?

התשובה היא כי לעתים כן והדבר הוכח מרצח יוליוס קיסר ועד הרצח של יורש העצר האוסטרו הונגרי, שהביא לפרוץ מלחמת העולם הראשונה.

אי אפשר להמנע מן המחשבה מה היו פני העולם וגורל העם היהודי אילו הצליחו לחסל את היטלר בעוד מועד.

ההיטלר של דורנו הוא אחמדינג'אד והעם היהודי חייב לראות בחיסולו משימה היסטורית. אסור שהאיש הזה יישאר בחיים כדי לבצע את כוונתו להביא עלינו שואה שניה.

האם הדבר אפשרי?

ההיסטוריה מוכיחה שאם יש אדם הוא קבוצת אנשים , ובוודאי מדינה, הנחושים ברצונם לחסל מנהיג פוליטי, שום כוח שבעולם אינו יכול לעצור בעדם. ותוכיח שרשרת הרציחות (או החיסולים) של מנהיגים פוליטיים מיוליוס קיסר דרך אברהם לינקולן ועד ג'ון קנדי.

לא כל רצח פוליטי השפיע על מהלך ההיסטוריה. אפשר להניח שככל שהמשטר של המנהיג המחוסל יותר טוטליטארי, ההשפעה של חיסולו גדולה יותר. אילו חיסלו את סטאלין בזמן ייתכן שרוסיה היתה חוסכת מיליוני קרבנות שרצח במחנות הסגר. אך אולי לא היתה מנצחת את היטלר. מאידך, מותו הטבעי של סטאלין (שלפי עדויות, מקורביו לא ניסו למנוע אותו לפחות) הציל את יהודי רוסיה משואה שהוא התכוון להביא עליהם והעולם ניצל אולי ממלחמה גרעינית.
רצח קנדי ורצח רבין לא שינו את מהלך ההיסטוריה, כי בשני המקרים מדובר במדינות דמוקרטיות שבהן אישיותו של המנהיג אינה מכרעת ויש לו תחליפים.

(אך יש אומרים שרצח רבין השיג תוצאה הפטכה מזו שהתכוון לה הרוצח.  רציחתו קידשה את הסכם אוסלו האומלל כאילו זו היה תורה מסיני.  אילו רבין היה ממשיך ייתכן שהיה נחלץ ממנו ומכל הנוכלים הפוליטיים שמשכו אותו למלכודת הזו).י

מאידך, חיסול השר הבריטי האנטישמי לעניני המזרח התיכון, הלורד מוין, בידי לח"י בשנת 1944 גרמה לזעזוע כזה בדעת הקהל הבריטית שהיתה גורם מאיץ בהחלטת הבריטים לעזוב את ארץ ישראל.

אפשר לחסל את אחמדיניג'אד. הוא מוקף שומרי ראש. אך האם כולם נאמנים לו? חלק גדול מן העם האירני מאס בשלטון האייתולות.(כפי שנוכחנו בהפגנות הדמים בעקבות בחריות 2009). יש שם אוכלוסיה משכילה בעלת אוריינטציה מערבית מודרנית. יש באירן גם מיעוטים מדוכאים, ביניהם מיעוט ערבי גדול מאד שיש בו אנשים שירצו לחסל את אחמדיניג'אד. ההיטלר של טהרן איננו נמצא בבונקרים כל העת. הוא מופיע בציבור, טס במטוסים ומגיע עכשיו גם לניו יורק, שבה יש פי מאה יותר יהודים ממספר היהודים שהיו בשושן הבירה.

אי אפשר להעריך מה תהיינה התוצאות של חיסול כזה. יש להניח שהעולם לא יתאבל על מותו של בן הבליעל הזה (ראה את השער של הג'אוגרפיק מגזין – גם אם זו מתיחה היא אומרת משהו).. יש גם להניח כי יורשיו של אחמדיניג'אד יפעילו את השלוחות הצפעוניות שאיפשרנו להם לגדל בלבנון ובעזה. ייתכן שלא תהיה ברירה אלא להפעיל את נשק יום הדין.

אך קיימת גם אפשרות הפוכה. אירן אינה מדינה ערבית. יש בה מעמד בינוני חזק. יש בה המון צעירים משכילים, הקשורים לכל העולם באינטרנט . אולי חיסול אחמדניג'אד יביא לפעולת שרשרת חיובית שתחזיר את איראן לעולם השפוי ותתקן את מה שעיוות הנשיא האנטישמי ג'ימי קארטר, ידידו של בגין, שאיפשר את שלטון האייטולות בטהרן ואת שובו של הרוצח הנתעב ערפאת לארץ ישראל.

בכל מקרה ברור שהעולם יהיה מקום טוב ובטוח יותר לחיות בו בלי אחמדיניג'אד..

האם מדינת ישראל בראשות ציפורה לבני תהיה מסוגלת לצעד כזה? האם אהוד ברק הלוחם המהולל שהפך להיות פודל פוליטי ייזום זאת? האם רפי איתן יעלה בכלל הצעה כזו בממשלה שתישען על קומץ הקשישים שמסביבו?

ספק רב.

ראה מאמרי: "לאיים במכת מנע גרעינית"

השאלה שלא שאלו את אחמדיניג'אד

דיכוי המיעוט הערבי באיראן