ארכיון חודשי: דצמבר 2019

כשצפונבונית מתנשאת על ד"ר אבישי בן חיים מ"ישראל השניה"

שני ליטמן כתבה ב"הארץ" ביקורת קטלנית על הפרק הראשון בסדרה "ישראל השניה" של אביחי בן חיים.

במשפט הפתיחה שלה לביקורת על הסידרה הוכיחה שני ליטמן עד כמה התיזה הבסיסית שלו צודקת. עד כמה האליטה האשכנזית נוהגת בהתנשאות כלפי יוצאי המזרח.
וכך כתבה: "לשמו של כתב ופרשן ערוץ 13, אבישי בן חיים, צורף בחודשים האחרונים התואר "דוקטור". דוקטור הוא תואר המושג בדם, יזע ודמעות, ועל כן הגיוני שבן חיים ביקש כי התחילית "ד"ר" תתווסף לקרדיט שלו, גם אם זה לא כל כך מקובל בתחום. חשוב שידעו צופי החדשות כי כל האחרים הם סתם פרשנים, אבל בן חיים הוא דוקטור"

ד"ר אבישי בן חיים [ויקיפדיה]

אם נתרגם משפט זה ללשון של "ישראל השניה" הוא יישמע כך: "הצפוובונית הזו חושבת כי לא ייתכן שפרענק יגיע לדרגת דוקטור שצריך "דם יזע ודמעות" כדי להגיע אליו. אבל היא עצמה לא הצליחה להגיע אלא לתואר שני בקולנוע, אף שתודות למעמדה יכלה ללמוד גם בפריז. אבישי לחם בצנחנים והגיע לדרגת סגן אלוף והמבקרת הנמרצת שלו בילתה את שרותה הצבאי בגלי צה"ל".
האם הגברת ליטמן טרחה לקרוא את הדוקטורט של אבישי בן חיים על הרב עובדיה יוסף? האם הצליחה לקרוא את 631 עמודי ספרו "מרן הרב עובדיה יוסף" האם יש לה כלים להבין את התיזה שלו?. האם קראה את ספרו על הרב שך?
אולי תטרח ותקרא, ואחר כך תבקר את התיזה החברתית שלו, אבל לא ללגלג על תואר הדוקטור שניתן לו אכן לאחר עמל בדם יזע ודמעות.
ושני ליטמן היא באמת "סתם פרשנית" ואבישי בן חיים הוא דוקטור. והתיזה החברתית שלו מבוססת לא פחות מן התיזה האקדמית.

פוסט זה פורסם בפייסבוק. יש להקיש על התמונה כגי לראות את  התגובות הלייקים והשיתופים

מה זיעזע את השופט לשעבר יצחק זמיר

 

שופט בית המשפט העליון לשעבר יצחק זמיר אמר ל"כאן": "אני פוחד כפי שלא הייתי מעולם בגלל המערכה נגד בית המשפט… זה איום קיומי…"

מן הראוי להגיד לכבוד השופט לשעבר בדימוס כי הוא אוכל עכשיו את הדייסה שהוא בישל יחד עם אהרון ברק.

השופט בדימוס יצחק זמיר [ויקיפדיה]

ראו מה כותב דניאל פרידמן על תפקודו בעת שכיהן כיועץ משפטי: "בסדרת מהלכים… עלה בידי זמיר וברק להנהיג דין שאין לו אח ורע בעולם – דין שערער את השלטון, פגע קשה בשלטון החוק והמיר את שלטון המשפט בשלטון המשפטנים". [דניאל פרידמן "הארנק והחרב" עמוד 1]