היגיון בשיגעון ב FACEBOOK

קורא יקר,

בצער רב וביגון קודר אני מודיע בזאת כי נשברתי. ויתרתי על היומרה להיות אינדיבידואליסט. האדם היחיד במדינה ואולי ביקום שאין לו דף בפייסבוק. האתר אליו נוהרים מיליונים.

עתה יוכלו לקרוא אותי לא רק המנויים הקבועים והקוראים הנאמנים. האתר יגיע גם לרבים רבים שאינם מתגלגלים לאתר בחיפוש דרך "גוגל", או מופנים אליו מן הויקיפדיה או מאתרים המעתיקים אותי ומגיבים על דבריי.

FACEBOOK יצר מציאות חברתית-תרבותית חדשה. הוא מהווה מעין כיכר השוק של הכפר הגלובאלי. זהו לוח מודעות ענק. ברגע שאתה תולה בו כרזה כל העולם רואה אותך. ואם אתה לא נמצא שם אתה לא קיים. זה כמו ההבדל בין מי שמבקש למכור את מכוניתו ומסתפק בהדבקת מודעה על עץ הסמוך לביתו לבין מי שנכנס לאחד מאתרי הקניה והמכירה באינטרנט.

השקפותיי מוכרות היטב לקוראיי הקבועים עוד מן הימים בהם כתבתי את טורי ב"מקור ראשון". תמיד שאפתי כי דבריי יגיעו לא רק לקהל המשוכנעים (אם כי גם לכך אני מייחס ערך רב). אני מבקש להביא את השקפותיי הציוניות והיהודיות לקהל שמערכת החינוך הקיימת והתקשורת החד צדדית אינה מעמידה בפניו אלטרנטיבה רעיונית. וגם אינה מספקת לא את המידע המלא על סלעי קיומנו.

אתה הקורא יכול לסייע לי בהשגת המטרה. בכל פעם שמגיע אליך מאמר חדש, או שאתה נכנס למאמר כלשהו מן העבר, אתה מתבקש ללחוץ על ה- Like במלבן הכחול שבריבוע בתחתית הפוסט לחיצה אחת כזו תעביר את המאמר לקוראים רבים.
כמו כן, לחיצה על ה- Like במלבן הכחול בתפריט הניווט השמאלי של האתר יאפשר לך לקבל מאמרים חדשים מהאתר בתוך זרם החדשות שלך בפייסבוק.

בתודה
זאב גלילי

 

תגובה 1 בנושא “היגיון בשיגעון ב FACEBOOK

  1. ישראל

    אני חושב שעליית הפייסבוק מראה על ירידת החיות האישית של כל אדם ואדם בעולם (כיוון שכל העולם מחוברים לפייסבוק).

השאר תגובה