כשפרופסורים צדקנים מבקשים לחקור את "פשעי המלחמה" של צה"ל בעזה

 פורסם ב-2009 בקרוב נשמע פרופסורים גם על צוק איתן [יולי 2014] ובינתיים שמענו גם שמענו ועכשיו הם צועקים געוואלד על הקוד האתי שנועד להגביל את יכולתם לשטוף את מוחות תלמידיהם מאחורי החזות האקדמית. יוני 2017]

חוקי המלחמה האוסרים על פגיעה במטרות לא צבאיות אינם תופסים עוד במלחמה נגד טרוריסטים המסתתרים מאחורי אוכלוסיה אזרחית * כך קבעה הפרקליטות הצבאית האמריקנית * אך הפרופסורים הישראליים עדיין לא שמעו על מגדלי התאומים והמלחמה בעיראק

robert-mason

מאסון בתקופת שרותו בווייטנאם


רוברט מסון הוא אחד הטייסים המפורסמים ביותר של ארצות הברית ופירסם שורה של ספרים על חוויותיו במלחמת וייטנאם. בספרו "צ'יקןהוק" (Chickenhawk by Robert C. Mason)
הוא מספר שבקורס טייס הציב אחד המדריכים לפני החניכים בעיה זו: אתם מחלקה של חי"ר. חלק מהכוח נלכד במארב ובכל שניה יש נפגעים. הוזעקתם לעזרה ואתם במשאית ממהרים בדרך הררית לכיוון הכוח הנתון בצרה. בצד אחד של הדרך הר ובצידה השני תהום. פתאום ילד קטן על הדרך. אתה הנהג והברירה היא או להסיט את המשאית ולהתרסק עם אנשי יחידתך בתהום או לדרוס את הילד. אין אפשרות לבלום את המשאית הדוהרת. מה תעשו?
"המשאית", כתב מאסון בצער גלוי, "דרסה את הילד".

מקלע בחסות אזרחים

בוייטנאם הטיס מאסון מסוקי "בל" באוגדת הפרשים הראשונה. באחת ההטסות נכנסו המסוקים לעמק צר ובדרכם עברו מעל כפר קטן. מאסון הבחין שמקלען עוין על הקרקע אסף את כל תושבי הכפר סביבו. הוא הציב את המקלע הכבד על כתפי אחד התושבים והחל לירות לעבר הכוח הנוחת. מאסון, שטס בראש הכוח, עבר בשלום אבל ממסוקים אחרים החלו להגיע דיווחים על נפגעים רבים. מפקד הכוח תפס יוזמה והורה לפתוח באש. המיקלען חוסל ויחד עמו נהרגו רבים מן האזרחים שהציב סביבו כמגינים חיים, ביניהם ילדים ונשים.

הארוע הזה הוא אחד מרבים שארעו במלחמת וייטנאם. היו שם גם מעשי טבח אכזריים ללא הצדקה, שעוררו תגובה בינלאומית חריפה. האשמים הועמדו לדין ונידונו לשנות מאסר ארוכות.

פרקליט לכל קצין

ארצות הברית הפיקה את לקחיה ממלחמת וייטנאם ופיתחה מערכת מורכבת של פרקליטות צבאית, המלווה את היחידות הלוחמות. ללא גוזמה ניתן לומר כי פותחה שיטה שליד כל קצין נמצא פרקליט צבאי (שקיבל הכשרה וגם אימון צבאי בבתי ספר צבאיים מיוחדים). תפקיד קצן המשפטים הוא לקבוע אם שקבע אם המטרה שמבקשים לפגוע בה היא חוקית.

השיטה עבדה מצויין במלחמות הקטנות שארצות הברית היתה מעורבת בהן ועד למלחמת המפרץ הראשונה. בזו לחמו צבאות הקואליציה בראשות ארצות הברית מול צבאו של סאדם חוסיין. החריגות מחוקי המלחמה בהיו זניחות.

הכל השתנה ב-9/11

הכל השתנה עם הפגיעה במגדלי התאומים ב-9 בנובמבר 2001 והפלישות האמריקניות לאפגניסטן ולעיראק. החידוש הראשון והחשוב היה ההחלטה שחיסול מנהיגות, כמו זו שעמדה בראש עיראק – סאדם חוסיין ושני בניו וכן כל החבורה שסבבה אותו – היא לגיטימית. חיסול כזה נחשב עד אז לבלתי חוקי

if-they-shoot1


אם יורים עליך לא חשוב מאיפה  תשיב אש. (2 תמונות מן הסרט על הפרקליטות הצבאית האמריקנית שהוקרן בערוץ ההיבטוריה)


shoot-back1

המציאות החדשה בה נתקל צבא ארצות הברית הביא לשינוי כללי המשחק, בטרם החליטה הקהילה הבינלאומית לשנות את חוקי המלחמה. לאמריקנים נתברר כי הכללים שהיו יפים למלחמה בין צבאות אינם תקפים עוד כשלוחמים בטרוריסטים היורים מבתי מלון, מבתי חולים, ממסגדים ומבתי ספר.

כללי קרב חדשים

בסרט טלוויזיה על נושא זה המוקרן בימים אלה בערוץ ההיסטוריה המצויין (42) אומר הפרקליט הצבאי האמריקני אל"מ הווארד דנלדסון: פעם השאלה אם פעולה מסויימת מותרת או אסורה היתה שאלה של שחור ולבן. לא עוד. היום, כשהטרור הפך להיות האוייב של העולם, יש הרבה גווני אפור. נאלצנו לקבוע כללי קרב חדשים.

גם היום קובעים הכללים כי יש לתקוף רק מטרה צבאית. אבל אם יורים עליך ממסגד, מבית חולים או מבית ספר, יש לך זכות להשיב אש. מילים אחרות: מקום שיורים עליך ממנו הוא מטרה צבאית לגיטימית.

דרישת הפרופסורים

נדרשתי לארועים ההיסטוריים הללו בעקבות יוזמה צדקנית של שישה פרופסורים שמאלנים, ("מומחים למשפט חוקתי"). החבורה הזו, כנראה לא שמעה על ה-11 בספטמבר ועל המלחמה בטרור. היא הגישה עצומה למני מזוז ליזום מיד בדיקה אם צה"ל ביצע "פשעי מלחמה" בעזה.
התובעים הם אייל בנבנישתי, דוד קרצ'מר, קלוד קליין, יפה זילברשטיין, ברק מדינה ויובל שני. המשותף לכל החברה הזו הוא שהם עוסקים בעיקר בזכויות האזרח, בעיקר בזכויות אזרחים ערבים.

ולא סתם דורשים חקירה. הם פוסלים מראש שבין החוקרים יהיו אנשי הפרקליטות או הפרקליטות הצבאית, שאישרו כל פעולה בעופרת יצוקה.
הם דורשים שהגוף יכלול מומחה זר.

מי יחקור אותנו

אני מת מסקרנות על מי ממליצים הפרופסורים כעל מומחה זר שצריך להיות בגוף החוקר – מומחה לטוהר הנשק מאיזו מדינה. אולי מצרפת שרצחה מאות אלפים באלג'יריה ובהודו סין? אולי מבלגיה הפדופילית, שרצחה מיליונים בקונגו? אולי מומחה רוסי מבוגרי צ'צ'ניה? אולי מומחה מטורקיה שכידוע מעולם לא ביצעה רצח עם בארמנים? ולמה לא מומחה ערבי בלי דם יהודי על הידיים (אבל עם הרבה דם ערבי. יותר ערבים נרצחו בידי ערבים מאשר יהודים).

אחרי מחשבות רבות מצאתי. בבית חולים בעזה משרת רופא נורווגי שהירבה להתראיין בתקשורת העולמית על פשעי ישראל בעזה. עם הרופא הזה יש רק בעיה אחת ב-2001 הופיע בטלוויזיה הנורווגית והצדיק את הפלת מגדלי התאומים. (על הרופא הזה תוכל לקרוא במאמרו של פרופסור חיים הררי שהקישור אליו בהמשך).

אכן לא אוהבים אותנו בעולם, לא משנה מה נעשה. איש לא מעלה על דעתו להטיל צווי מעצר ולהעמיד לדין בינלאומי אנשי חמאס שעצם מהותם הוא פשע נגד האנושות. אפילו המימשל של אובמה כבר מחזר אחריהם ושליחו מבקר בעזה ואחר כך בדמשק והופך את אסד גלאט כושר לפסח ולכל ימות השנה.

אך קשה להפריז בנזק שגורמים לנו פרופסורים יפי נפש הקוראים לחקירה בינלאומית בפשעינו, בשטינקרים מהשמאל המצלמים כל קרוואן חדש ביהודה ושומרון וממהרים להלשין בפני הפריץ, אובאנשי אקדמיה הקוראים להחרים את האניביסטאת המשלמות את משכורותיהם.

על רקע זה אי אפשר שלא להעריץ פרופסור אחד, העומד בשער בת רבים ומגן בחרוף נפש על צידקתה של ישראל. זהו פרופסור חיים הררי, שבסידרת הרצאות שפורסמו בעולם הוא הודף את צביעתה של התקשורת העולמית, האקדמיה והמדינאים.

במאמרו האחרון מינואר 2009 הוא כותב בי היתר : "מעולם בהיסטוריה האנושית לא עשתה מדינה כלשהי מאמץ אדיר כזה (במהלך "עופרת יצוקה" – ז.ג.) כדי למנוע פגיעות באזרחים. זאת, במלחמה נגד רוצחים שמטרתם היא אך ורק לפגוע באזרחים. אף אזרח בקוסובו, סרביה, ג'ורג'יהלא זכה ליחס כזה על ידי המעצמות התוקפות והמפציצות. עובדה זו מעולם לא הוזכרה על ידי התקשורת המערבית".

מאמרו של הררי בגירסה האנגלית ראה

http://www.zeevgalili.com/english/?p=159#more-159

הפצצות הטרור על גרמניה

ואולי נמסור את החקירה על מה שעשינו בעזה לחוקרים בריטיים או אמריקניים? לאלה נזכיר כמה ממעשיהם.
הפצצת הטרור המפורסמת ביותר של הבריטים והאמריקנים במלחמת העולם השניה היתה כידוע על העיר דרזדן.
בהפצצה השתתפו חיל האוויר של ארצות הברית וחיל האוויר המלכותי במשך שלושה ימים, בשלהי מלחמת העולם השנייה (13 – 15 בפברואר 1945). 1,300 מפציצים כבדים הטילו 3,900 טונות של פצצות ופצצות תבערה בארבעה גלי הפצצה. מספר הקורבנות בהפצצה נאמד בין 25,000 ל-40,000 ושטח של 34 קמ"ר במרכז העיר, שהיווה כ-85% ממבני העיר, נחרב כליל.

dresden

דרזדן לאחר ההפצצה (ויקישיתוף)(

במהלך השנים הועלו נימוקים שונים להפצצה הרצחנית : ההתחמשות המוגברת של הגרמנים דווקא בסוף המלחמה, בקשה של הרוסים ועוד. בפועל נראה שהרצון הפשוט לנקום בגרמנים על כל מעשי הזוועה שביצעו היה הגורם המרכזי.
זאת ועוד. מחקרים שנערכו באחרונה העלו שצ'רצ'יל ראה בהפצצת אזרחים מטרה אסטרטגית. צ'רצ'יל הצדיק הפצצות אלה באומרו כי הריסת בתיהם של אזרחים מונעת מהם ללכת לעבוד במפעלי החימוש.

כמיליון אזרחים גרמנים נהרגו או נפצעו במהלך מלחמת העולם השניה בהפצצות ושבעה וחצי מיליון איבדו את בתיהם. בין היתר צוטט צ'רצ'יל שאמר לסטאלין: "כאשר קיימת סכנה חמורה של רשע, מוצדק לנקוט צעדים יוצאי דופן". ( נכון השיב נתניהו כשנשאל באחת מתחנות הטלוויזיה הזרות מדוע נהרגים יותר ערבים מיהודים השיב כי במלחמת העולם נהרגו גם יותר גרמנים מאשר אמריקנים ובריטים).

גם במלחמת האוקיאנוס השקט לא בררו האמריקנים את קרבנותיהם, הרבה לפני הטלת פצצות האטום על הירושימה ונגסאקי. התקפת האוויר הראשונה על טוקיו נעשתה ביוזמת הנשיא רוזבלט אך ורק כדי לרומם את רוח האומה האמריקנית. ההתקפה כוונה כמעט אך ורק למטרות אזרחיות.

כשכבשו האמריקנים את האיים הסמוכים ליפן, ויכלו להפציצה ללא הפרעה, פתחו בשורה של התקפות על ריכוזי אוכלוסייה. ב-9 וב-10 במארס 1945 הטילו על טוקיו 1700 טון של פצצות רובן פצצות תבערה שהעלו באש את בתי העץ של יפן וגרמו למותם של כ-100 אלף יפנים, רובם מת בחנק, כתוצאה משריפת החמצן בשרפות שגרמו הפצצות. 41 קילומטר מרובעים של העיר נהרסו עד היסוד. בסך הכל נהרגו בהפצצות הקובנציונליות על טוקיו יותר אזרחים מאשר נהרגו בהטלת פצצות האטום על הירושימה ונגסאקי.

ראה גם מאמרי
"האם הגיע קץ עידן טוהר הנשק"

http://www.zeevgalili.com/?p=337


למה אין טרור במדינות ערב
http://www.zeevgalili.com/?p=610

פורסם בעת ובעונה אחת גם באתר החדשות news1

4 תגובות בנושא “כשפרופסורים צדקנים מבקשים לחקור את "פשעי המלחמה" של צה"ל בעזה

  1. פינגבאק: ג’ואן פיטרס – החוקרת שחשפה את הבלוף של הפליטים הפלסטינים | היגיון בשיגעון

  2. אורי שלום

    יש צדק מוחלט בכך שאין להרוג ילדים.
    אין כל מקום להרוג חסרי ישע בכל מצב, בכל מלחמה.

    אם תהיה מודע לכך ב-100 אחוז, אם תקבל זאת בכל נישמתך,
    אם תפעל לכך בנפש חפצה,
    מובטח לך הניצחון.

    נכון, זו לא תהיה בדרך הקלה, אך
    זה מבטיח שתהיה איש חכם,
    זה מבטיח שתהיה אדם יקר שמשוכנע לחלוטין בצידקת דרכו,
    זה מבטיח שכל חייל ילך אחריך,
    זה מבטיח שתהיה לך עוצמה אדירה שתאיר לך את הדרך החכמה לפגוע פגיעה אנושה באוייבך,
    אל תפחד ואל תחת לפעול מהצד הנאור שלך. הישמר מלפעול בעזרת הצד האפל שלך.
    זה יחייב אותך ללכת בדרך הארוכה, אך הבטוחה, לניצחון מלא שיכובד גם על ידי אוייבך.
    לפעולה מתוך עומקי נשמה טהורה יש עוצמה אדירה שבלתי ניתנת למדידה.

    בכבוד רב
    אורי שלום

    תשובה

    לאורי שלום השלום.
    אני מסכים לכל מלה בשני המשפטים הראשונים שלך.

    ללכת בדרך שאויבינו יכבדו?
    אלה האויבים השולחים את ילדיהם לפיגועי התאבדות? האוייבים הרוצחים את ילדינו בדם קר ללא היסוס?

    איני זקוק שאויבים אלה יכבדונו.
    איני מטיף גם להרג ילדים כמטרה. אך אם אויבינו הרצחנים הופכין את ילדיהם למגן חי ואנו נפקיר את ילדינו במאמץ למנוע פגיעה ברוצחים מתועבים אין לי ספק מהי הדרך הנכונה לשרוד.
    איך תנהג אתה אם תצטרך להחליט אם להשמיד טיל המכוון לבית שלך כשהטיל מוקף ילדים במטרה לנגן על מיתרי המוסר שלנו?
    שנה טובה
    זאב גלילי

    1. מירה

      איזו התיפיפות, אילו מלים נמלצות. אם רק היו מלים מביאות נצחון אין ספק שכבר היינו כובשים את כל העולם לשיטתו של מר שלום. לצערנו, בעולם המעשי זה לא עובד. ולענין הרג ילדים, ברצוני להסב את תשומת לב כל הקוראים לכך שבעולם הערבי רצח ילדים הוא דבר מקובל. מהי "נקמת הדם" המפורסמת? מישהו ממשפחה א', לפני כך וכך דורות הרג מישהו ממשפחה ב'. ועל כן, כל זכר ממשפחה א', מעתה ועד עולם, חייב להרוג כמה שיותר זכרים ממשפחה ב'. וככה זה ימשך עד סוף כל הדורות. הענין הוא שלא די להרוג בחור בן 16, שכעת הוא בן מות לכל דבר וענין לדעתם, אלא כל מי שנולד, ותנוק בן יומו מתאים גם כן, כי אם לא נהרוג אותו היום, כשהוא בן שבוע, או שנה, או חמש, כי בעוד 10 שנים כשיגדל, ירים גם הוא את נס המות, ויהרוג את משפחה ב' כמיטב יכלתו.
      לפיכך, אם הם לא מקדשים חיים, ומשתמשים בילדים ובנשים כמגן מפנינו כשהם יורים עלינו מתוך בתי ספר ובתי חולים, הרי הם מה שנקרא COLATERAL DAMAGE ודמם בראש אלה שהשתמשו בהם.

השאר תגובה