דילברט על הניאו נאצים הישראלים

התופעה של צעירים ניאו נאצים בישראל עשתה כאן הרבה רעש וכותרות. "לבשו מדי ס.ס. ציירו צלבי קרס, היללו את היטלר, משכו בזקנים והתעללו ביהודים דתיים ובעובדים זרים".
הם אפילו תיעדו את מעשיהם במצלמות וידאו. דבר שאפשר למשטרה לעצור תשעה צעירים מאזור המרכז ולהגיש נגדם כתבי אישום.

הפרשה האווילית הזו עשתה לה כנפיים גם מחוץ לגבולות המדינה ומי שטיפל בה ברוח ההולמת את אי חשיבותה הוא לא פחות מאשר דילברט – אלילם של צעירים בעולם כולו.

דילברט הוא שם עט לאמן קומיקסטריפ, סקוט אדמס, שציוריו וסיפוריו עוסקים בעיקר במציאות החברתית והתרבותית של חברה טכנולוגית.

דילברט הדמות הוא מהנדס בעל המצאות מוזרות וכלב מחמד ששמו דוגברט. הוא עומד בפני מצבים מביכים וסיטואציות מצחיקות, המתארות את הטימטום האנושי והכסילות הביורוקרטית. הוא מציג את הבוס הטיפוסי כרשע מרושע המתעלל בעובדיו ואת מנהל משאבי אנוש, המוצא הנאה סדיסטית בהצקה לעובדים.

במהלך השנים פיתח דילברט שורה של טיפוסים שהשתלבו בסיפוריו ובתיזה המרכזית שלו שמדברת אל ליבם של רבים. הצלחתו של דילברט הפכה אותו עצמו לתעשיה גדולה הכוללת משחק מחשב, סידרת טלוויזיה, בובות, סטיקרים, תחתונים ומוצרים רבים אחרים. כמובן שיש לו בלוג שמספר הכניסות אליו מרשים.

והנה מה שכתב על הניאונאצים הישראלים.

"שמעתי בחדשות שכנופיה של ניאו נאצים ישראלים הנציחה את מעלליה במצלמות וידאו. זה רעיון לגמרי לא רע, אם אתה לא עושה מספיק מאמצים רציניים על מנת להיתפס ולעמוד לדין.
"שמעתי שאחד מחברי הכנופיה קרא: 'הייל היטלר' לתוך מצלמת הוידאו. אני חושב שהפרקליט שלו יצטרך לבקש שיעבירו את המשפט לאיראן, על מנת שהקליינט שלו יזכה למשפט הוגן.

"תמהני איך יכול להימצא פרקליט שמסוגל להגן על חוליגן המביע תמיכה בהיטלר. אני מוכן להתערב שפרקליטים עומדים בתור כדי להתנדב לסנגר על החבורה הזו. אני גם מנחש שהם לא מתכננים קו הגנה קשוח מדי.

(כאן מציע דילברט לפרקליטי החבורה לומר להם מה צפוי להם בכלא, בדימוי שהנייר של מקור ראשון אינו סובל).

"אני מנסה לדמות את הרגע שבו התארגנה הכנופיה הזו. איני יודע כמה אלכוהול אתה צריך לצרוך כדי להפוך לניאו נאצי בישראל. אני מניח שזו צריכה להיות כמות גדולה מאד. הקרבנות האמיתיים של הפרשה הזו יהיו כנראה מוכרי הבירה שמכירותיהם יירדו".