קספרוב, אלוף עולם בשחמט, ציוני, לוחם למען ישראל, נאבק נגד פוטין

ב-1 באוקטובר התמודד השחמטאי מספר 1 בעולם, גארי קספרוב, מול תוכנת השחמט הישראלית "ג'וניור". וקספרוב הודיע כי יתרום חלק מכספי הפרס שיקבל לנפגעי טרור בישראל.

תכנת השחמט ג'וניור פותחה על ידי מהנדסי תוכנה ישראליים, אמיר באן ושי בושינסקי, וזכתה באליפות העולם למיקרו מחשבים בשנים 1997 ו-2000. לפני כחודשיים זכתה התוכנה בתואר אלופת העולם לכל סוגי המחשבים בשחמט. בעקבות זאת פנה קספרוב למפתחי התוכנה והציע להתמודד עמה בשישה קרבות.

קספרוב במשחק נגד מחשב

קספרוב במשחק נגד מחשב (ויקיפדיה צרפתית)

שחקן מגיל 5 אמן בגיל 10

קספרוב נולד בשנת 1963 בבקו בירת אזרבייז'אן. אביו היה יהודי ואמו ארמנית, "צרוף מפוצץ" לפי הגדרת קספרוב. אביו ואמו היו בעלי השכלה אקדמית והחינוך שהיקנו לו הכשיר אותו לדבריו למאבקים שהוא עמד בהם. קספרוב למד לשחק שחמט בגיל 5. בגיל 10 הוא כבר היה מיועד לתואר אמן בעיר מולדתו. בגיל 18 כבר הסתמן קספרוב כמי שמאיים על בכורתו של אלוף העולם דאז, אנתוני קרפוב, שהיה גם חביבה של המפלגה הקומוניסטית.

גארי קספרוב בילדותו ויקיפדיה אנגלית

גארי קספרוב בילדותו ויקיפדיה אנגלית

ב-1981 זכה קספרוב באליפות ברית המועצות ומן השלטונות נאמר לו כי "יש לנו כבר אלוף אחד ולא צריך יותר". ב-1985 זכה קספרוב באליפות העולם לאחר סידרה ארוכה של קרבות מתישים נגד קרפוב (הוא היה צריך להילחם לא רק נגד יריבו אלא גם נגד השלטונות הסובייטים שעשו מאמצים להכשילו) והיה לאלוף העולם הצעיר ביותר – בן 22 בלבד.

סיפור עלילותיו השחמטאיות של קספרוב יש בהן כדי למלא כרכים רבים, אך לא אותן באנו לספר. אלא על אהדתו של הגאון הזה לישראל ולעם היהודי.  הוא ציוני ולא מסתפק באהדה אלא נושא את דברה של ישראל מעל לכל במה בעולם.

גארי קסםרוב מול לוח השחמט  ויקיפדיה אנגלית

גארי קסםרוב מול לוח השחמט ויקיפדיה אנגלית

ביקורי הזדהות בישראל

קספרוב ביקר פעמים רבות בארץ ומעורה בחיי השחמט כאן. הוא נשיא האקדמיה לשחמט הקרויה על שמו שמרכזה בישראל. ביקורו האחרון התקיים לפני כחודש, בעיצומם של פיגועי הזוועה בירושלים. הוא בא למה שהוא כינה "ביקור הזדהות קצרצר" ושיחק במדרחוב בירושלים נגד שחמטאים ישראלים צעירים.

קספרוב אינו מסתיר את אהדתו לישראל ומנצל את מעמדו הבינלאומי כדי להרים את קולו למעננו.

במאמר שפרסם לפני כשנה ב"וולסטריט ז'ורנאל" מתח ביקורת קשה על התקשורת המערבית וקבע כי היא "מציגה תמונה מסולפת של הסכסוך הישראי-ערבי". במאמרו הנוקב מגלה קספרוב בקיאות רבה בפרטי מאבק ישראל לקיומה ואומר בין היתר:

*"סקירה היסטורית אובייקטיבית של הסכסוך מלמדת שמעולם לא היה סיכוי לשלום".

* "ישראל של ימינו היא סיפור הצלחה ולא רק בסטנדרטים הצנועים של האזור".

*" עצם קיומה הוא תזכורת קבועה ומציקה לרודנים הערבים במדינות השכנות לכך שהם מחזיקים את בני עמיהם בתנאים
מחפירים".

* "בשביל אנשים כמו יאסר ערפאה, בשאר אסד, מנהיגי החזיזבאללה ואחרים מסוגם, עימות קבוע עם ישראל היה מאז ומתמיד המקור היחיד לתביעתם ללגיטימיות".

* " 'המשבר הקבוע' ו'תהליך השלום' הנצחי התבררו גם כמקורות הכנסה מוצלחים לאוליגרכיה הערבית".
אין לישראל פרטנר לשלום

* "הסכם שלום בר קיימא יהרוג את התרנגולת המטילה ביצי זהב".

* "אין לישראל פרטנר לשלום. עובדה".

* "אווירת היאוש במחנות הפליטים מבטיחה מאגר אנושי זמין לארגוני טרור, שמכתיבים את הטון בחלקים רבים של המזרח התיכון".

* "בעוד שרוב הישראלים ניסו לפגוש את שכניהם באמצע הדרך הם גילו לאכזבתם המרה שרובם המכריע של הערבים עדיין דבקים בשאיפתם להביא להשמדתה של מדינת ישראל".

* "משלמי המיסים האירופים מממנים בעקיפין פעולות אנטי ישראליות אלימות".

* "(האם) בי.בי. סי. תומך גם בזכות השיבה של גרמנים שגורשו בברוטליות מצ'כוסלובקיה, פולין ורוסיה בסוף מלחמת העולם השניה?"

*"התקשורת הבינלאומית אנטישמית בדיווחיה החד צדדיים על ישראל …עיתונאי העולם עושים שרות רע לא רק למדינה היהודית אלא גם לאמת".

תוספת מנובמבר 2010

מתנגד בחריפות לפוטין

ב-10 במאי 2005 הכריז קספרוב על פרישה מתחרויות עקב תחושה שאין לו יותר מה להשיג. עוד אמר כי הוא פורש מהשחמט, מפני שלדבריו הוא רוצה לגרום להדחתו של "הרודן פוטין".

קספרוב במצעד הדיסידנטים נגד השלטונות ברוסיה 2007 ןיקיפדיה אנגלית

קספרוב במצעד הדיסידנטים נגד השלטונות ברוסיה 2007 ויקיפדיה

בשנים האחרונות הפך קספרוב ברוסיה לדמות ציבורית ופוליטית. הוא בעל השקפות ליברליות נוקשות, מתנגד בחריפות לנשיא רוסיה לשעבר ולדימיר פוטין ומאשים אותו ברודנות. הוא עומד בראש הארגונים "הבחירה החופשית 2008", "רוסיה בעד דמוקרטיה" ו"חזית אזרחית מאוחדת". באפריל 2007 נעצר במהלך הפגנה נגד השלטון הרוסי ושוחרר לאחר תשלום קנס. המשטר הרוסי מגביל את יכולתו של קספרוב לארגון מחאה וכך גם את גישתו לפרסום עמדותיו באמצעי התקשורת(ויקיפדיה)

אם מאמר זה עניין אותך תמצא עניין גם במאמרים הבאים

בינה מלאכותית ומשחק השחמט
http://www.zeevgalili.com/?p=5821

השחמטאי שהמציא פצצות חכמות
http://www.zeevgalili.com/?p=317

תגובה 1 בנושא “קספרוב, אלוף עולם בשחמט, ציוני, לוחם למען ישראל, נאבק נגד פוטין

  1. פינגבאק: השחמטאי שהמציא פצצות חכמות | היגיון בשיגעון

השאר תגובה