ההסתה הרצחנית בחינוך של הרשות הפלסטינית

מאמר זה נכתב ב-2004 הוא אקטואלי באוקטובר 2015

הפרשן הפוליטי של הארץ, עקיבא אלדר, איננו מחמיץ אף הזדמנות להגיד מילה טובה על הפלסטינים. ומכלל הן אתה שומע את הלאו כלפי עמדותיה של ישראל.

באחרונה כתב מאמר שכותרתו: " הסתה? לא בבית ספרנו" . ובכותרת המשנה: " האם ספרי הלימוד הפלסטינים באמת כוללים "הסתה שיטתית" כטענת ישראל? מחקרים ודו" חות מציירים תמונה שונה לגמרי" .

 

כותרת מאמרו של עקיבא אלדר

" הרעלת נשמות"

הטענה הישראלית עליה מדבר אלדר כלולה בדוחות של מתאמי הפעולות בשטחים. בשני הדוחות האחרונים נאמר כי ספרי הלימוד הפלסטיניים " עוסקים בהסתה שיטתית, מכילים מוטיבים של הרעלת נשמות ושלילת קיומה של מדינת ישראל, ומשקפים מציאות מרה, שבה הרשות נותנת לגיטימציה למעשי טרור ורצח" . שני המתאמים האחרונים הם האלופים עמוס גלעד ויוסף מישלב.

על דוחות אלה מערערים שני מחקרים שמביא אלדר. האחד נעשה ביוזמת המדינות התורמות מקרב האיחוד האירופי והשני הוא של המזרחן השמאלן פרופסור מתי שטיינברג. על מידת האובייקטיביות של מחקר שיזמו האירופים אין טעם להכביר במילים. על השקפותיו של מתי שטיינברג ניתן ללמוד מן העובדה שהוא היה מן התומכים הבולטים בטענתו של ראש אמ" ן לשעבר, אלוף עמוס מלכא, כי הקונספציה של יורשו בתפקיד – בדבר כוונת ערפאת להשמיד את ישראל – אין לה בסיס במימצאי מודיעין.
הם לא חובבי ציון

מעיון בנימוקים של בעלי המחקרים שאותם מביא אלדר אפשר ללמוד כי גם על פיהם ספרי הלימוד הפלסטינים יותר קרובים לזקני ציון מאשר לחיבת ציון.

כך, למשל, מצוטט פרופסור שטיינברג כאומר שהופעת מפת ארץ ישראל, בלי ציון מקומה של ישראל, אינה מעידה על אי הכרה בישראל. שכן מדובר ב" מפה גיאוגרפית שהתלמיד נדרש לציין בה את קווי הרוחב והאורך" .
שאהיד כמחלה סופנית

או כשהוא מדבר על אזכור המונח שאהיד בספרי הלימוד הוא אומר כי לא מדובר בטיפוח ערך ה"ג'יהאד" נגד ישראל. ומנמק: " כיצד יכנו הפלשתינאים את חלליהם שמתו, בעיניהם, "מוות של כבוד"?… הרי באסלם גם מוסלמי מאמין שמת בעטיה של מחלה קרוי "שאהיד"" .

או למשל מול הטענה שהתייחסות לאתרים בישראל מלמדת על חינוך לזכות השיבה אומר פרופסור שטיינברג: " האם ביקור של שני ילדים ב"גן יפו" מלמד כי "זכות השיבה" היא "מוטיב מרכזי", כפי שקובע מסמך המתאם? עיון קל יראה כי לא את ערך "השיבה" מבקשים ללמד כאן את תלמידי כיתה ב", כי אם את ערך הניקיון" . לפי שטיינברג, " גן יפו יכול להיות ממוקם גם בשכם, כפי שרחוב עזה יכול להיות גם רחוב מרכזי בירושלים, לא הרחק ממעונו של ראש הממשלה, ואין בכך כדי ללמד על כוונות ההתנתקות של אריאל שרון מעזה" .מאד משכנע.

דו"ח MEMRI

פניתי למכון לחקר התקשורת במזרח התיכון ( MEMRI) והם העמידו לרשותי מחקר מדעי חסר פניות שנערך על ידי חוקר גרמני Goetz Nordbruch מברלין. הוא התמחה בשפה הערבית וכתב תיזה לתואר השני על הכחשת השואה בתקשורת הערבית.
גזענות ושלילת ישראל

מן הדוח הזה, המחזיק כשבעים עמודים, עולים הממצאים הבאים:

* הספרים כוללים סטראוטיפים אנטישמיים והסכסוך הנוכחי עם ישראל מקושר למלחמות והתנגשויות דתיות של העבר. .

* הפלסטינאים מוגדרים בספרי הלימוד כבעלי תכונות פיסיות המבדילות אותם מזולתם " הגדרה המבוססת על הנחות גזעניות" .

*החינוך הפלסטינאי מכוון לפתח תחושת התחייבות לאומה הפלשתינאית ולשאיפה להקרבה עצמית.

* ישראל אינה מופיעה על מפות ספרי הלימוד.

* ספרי הלימוד הפלשתינאים מתמקדים בעיקר על מה שדרוש לאומה כדי להתמודד עם אויביה. " אין חינוך לבניית אומה על בסיס תהליך השלום" .
ציטוטים מספרי הלימוד

שאלה: " חלק גדול של אדמות פלסטיין נתפסו כדי לבנות מושבות (התנחלויות?). איך אנחנו יכולים להתנגד לכך" .

ציור מפת פלסטיין בלי ציון ישראל ומתחתה השאלות:

" ציין שמות הערים בפלסטיין" .

 

השהידית היא דבר יפה מאד אומרת הילדה

" איזה הוא הישוב הקרוב ביותר למקום מגוריך הנוכחי. איך אפשר להגיע אל הישוב הזה"

" לנשמה האצילית יש שתי מטרות: המוות והשאיפה אליו" .

" צייר מפה של פלסטיין וצייר את גבולותיה" .
" כל ילד פלסטיני שואף למות שהאיד"

על אופיו האמיתי של החינוך הפלסטיני ניתן ללמוד מן הראיון הבא, ששודר בטלוויזיה הפלסטינית. בראיון הופיעו שתי נערות בנות 11, ולאאי ויוסרא. וזהו תוכן הראיון.

מראיין: את דיברת על השהאדה. לדעתך זה דבר יפה?

ולאאי: השהאדה היא דבר יפה מאד מאד. כל בני האדם מייחלים לשהאדה. מה יכול להיות דבר טוב יותר מאשר להגיע לגן עדן?

"השהאדה היא דבר יפה מאד מאד" אומרת הילדה

מראיין : מה עדיף, שלום עם זכויות מלאות לעם הפלסטיני או שהאדה.

ולאאי : אני אקבל את זכותי אחרי שאהיה שהידה. כי אנחנו לא נישאר ילדים לנצח.

המראיין פונה לילדה השניה, יוסרא ושואל: את מסכימה עם הדברים האלה?

יוסרא : ברור שהשהאדה היא דבר טוב (מתוק). כי אנחנו לא רוצים את העולם הזה אלא את העולם הבא. מה שיועיל לנו זה לא העולם הזה אלא העולם הבא. ולכן בני הנוער הפלסטינים אינם כמו שאר בני הנוער. יש להם דם חם. ודאי שהם מעדיפים שהאדה. כי הם פלסטינים. הילדים של פלסטין אימצו את הרעיון שזאת שהאדה. ושמוות בשהאדה הוא דבר טוב מאד. כל ילד פלסטיני, בוא נגיד בן 12, אומר: אלוהים הענק לי שהאדה.

אין חדש תחת שמי המזרח התיכון. ההסתה הערבית הנוכחית היא המשך לשיתוף הפעולה שלהם עם הנאצים. ראה:

סרטים בטלוויזיה הפלסטינית

 

==============================================

.

השאר תגובה