אהוד ברק מחניף ל"מנהיגה ומעצבה של סוריה המודרנית"

חאפז אל אסד בעת המהפכה שהעלתה אותו לשלטון (ויקיפדיה)

יוני 2014. בתכנית טלוויזיה נשאלה מנהיגת מרץ זהבה גלאון אם היא מאמינה עדיין בתהליך השלום. כמובן אמרה. למי בדיוק תחזירי את רמת הגולן נשאלה? והשיבה: אכן יש בעיה. הנה מבט לאחור שנותן פרספקטיבה לערך שיש להוזי הזיות השלום. המאמר שלמטה נכתב ב-אוגוסט 1999.

בנאום מלא חנופה, שנשא בטקס הסיום של המכללה לביטחון לאומי, כינה אהוד ברק את חאפז אל אסד "מנהיגה ומעצבה של סוריה המודרנית".

מהי "סוריה המודרנית" ומי הוא המעצב של סוריה זו ניתן ללמוד מספר שיצא באחרונה, "סוריה של אסד על פרשת דרכים". מחבר הספר הוא ד"ר אייל זיסר, מרצה בחוג להיסטוריה של המזרח התיכון בעת החדשה וחוקר במרכז משה דיין באוניברסיטת תל-אביב.

מדינת מאפיה

וכך כותב ד"ר זיסר על המשטר הסורי:

חוקרים לא מעטים נוהגים לנתח את המשטר הסורי ובעיקר את צמרתו, תוך שימוש במונחים הלקוחים מעולם המושגים של 'מאפיה'. עד כדי השוואתו של הנשיא אסד והצמרת המקיפה אותו ל'דון' ולחבר מרעיו… ניתן להמשיל את הקצונה העלווית לאותם אנשי האגרוף העומדים לרשותו של ה'סנדק', אבי המשפחה, מקיימים את שלטונו ונכונים להוציא את רצונו אל הפועל. חשיבותם של אלו בולטת במיוחד משפורץ מאבק על הירושה לאחר מות אבי המשפחה…"

בחסותו ובעידודו של המשטר הפכו קצינים אלו את יחידות הצבא ומנגנוני הביטחון שעליהם הם מופקדים ללטיפונדיות פוליטיות-כלכליות, המהוות עבורם מוקד של כוח ותמיכה, וכמובן גם מקור להכנסה כספית נאה. כך, למשל, אחד ממקורות ההכנסה העיקריים של קצינים אלו הנו קבלת עמלות ודמי תיווך מסוחרים ומאנשי עסקים, המנצלים את קשריהם והשפעתם של הקצינים העלווים במסדרונות השלטון לקידום עסקיהם…"

על פי מקורות מערביים, בכירים בצבא ובמערכת הביטחונית היו מעורבים בגידול ובסחר בסמים בבקעת הלבנון ואף בהברחות מלבנון לתוך סוריה".

אייל זיסר וספרו על סורי ( צחי לרנר ויקיפדיה)

=====================================================

הסדר הקבע לפי פרס

בשיחה עם שרת החוץ הפינית – כך פורסם בעיתונים – אמר פרס כי הסכם הקבע עם הפלסטינים כמעט סגור. "כל מה שנותר לסגור זה בעיית ירושלים, הפליטים, גבולות הקבע, הביטחון והכלכלה".
באמת ענין של מה בכך.

הערה שנכתבה בספטמבר 2009: נא לשים לב לתאריך בו אמר פרס את דבריו –

אוגוסט 1999

=====================================================

אהוד ברק מעריך פתאום את ביבי

לא תאמינו, אבל אהוד ברק פתאום התחיל להעריך את ביבי. לא כלוחם בסיירת מטכ"ל. אלא כמנהל משא ומתן.

וכך כותב עקיבא אלדר, הכתב המדיני של "הארץ" שהוא בעל מקורות מהימנים: "בסביבתו הקרובה של ברק אומרים שהקושי שלו למסור שטחים נעוץ בדברים עמוקים ביותר של אופיו והשקפת עולמו. אפשר ללמוד משיחות פרטיות שבהן הוא מתייחס בכבוד רב לעמדות שנתניהו הציג במשא והמתן עם הפלסטינים. עד שלא יוכח ההיפך – הפלסטינים הם אויבים שבלית ברירה נאלצו לנצור את נישקם וממתינים לשעת כושר להרוג יהודים… ברק כמו נתניהו אינו מאמין שערפאת יסתפק במדינה קטנה ומפורזת. אצל שניהם נקודת המוצא היא שחובתם הראשונית היא לסכל את המזימה הערבית להשאיר את ישראל בבוא היום בלי שטחים ובלי שלום".

====================================================

מה בין הדדיות להדדיות

סופיאן אבו זיידא ויוסי ביילין ישבו מול רזי ברקאי והתווכחו.

בכל הסכם – אומר יוסי ביילין צריכים שני הצדדים למלא את התחייבותם.

רזי: מה אני שומע אתה דורש הדדיות?

ביילין: ביבי דרש הדדיות כתירוץ להשתמט ממילוי ההסכם. אנחנו דורשים הדדיות כדי לקיים את ההסכם.

=====================================================

הרמטכ"ל למנזר השתקנים

הרמטכ"ל שאול מופז אינו סוגר את פיו אפילו ליום אחד. כל יום יש לו הצהרה מלומדת בתחום אחר. אולי כדאי לשקול סידרה במנזר השתקנים לכל מועמד לתפקיד הרם הזה?

=====================================================

כביש עוקף מדינת ישראל

כשנתברר לאהוד ברק כי איננו מסוגל להשתלט על מחלקות התה בבית מפלגת העבודה ברחוב הירקון הוא הסיק מהר את המסקנה הצבאית הנכונה: אסטרטגיה של גישה עקיפה. מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר עקף את מפלגת העבודה כולה וניהל את מערכת הבחירות בלעדיה. הוא ניצח והמשיך בכך בהקמת הקואליציה. עכשיו הוא ממנה שורה של בעלי תפקידים שיעשו לו את עיקר העבודה. הממשלה תשמש כ"תזמורת בצורת", קבוצה המופיעה על הבמה ומפעילה את שרירי הפה והשפתיים. את המנגינה משמיעים אחרים מאחורי הקלעים.

צריך רק לקוות שבתהליך הזה של בניית כביש עוקף מדינה יזכור אהוד ברק שיש לו מדינה.
=====================================================

מיטב החוקרים

ברחובותינו מסתובבים מאות רוצחים שביצעו מעשי רצח שלא פוענחו. במרכז הארץ משתולל אנס סידרתי או סידרה של אנסים חד ספרתיים ולמשטרה אין אפילו קצה חוט. זונה ממין זכר מטלפן לכנסת ומוסר על מותו כביכול של חבר הכנסת אמנון רובינשטיין. למשטרה יש מידע על המטלפן, המוכר לה היטב, אך היא מעדיפה להיטפל לזוג קשישים מהרצליה וכמעט כבר הגישה נגדם כתב אישום. בקולות תרועה הודיעה המשטרה על תפיסת חשודים בקשר לרצח הצייר הפסל גיל מיצ'ל ולא חולפים שבועיים והשופט כבר משחרר אותם למעצר בית.

אבל מיטב החוקרים אינם יודעים מנוח, ברדיפה אחר פושעים.

שני אסונות ארעו באחרונה להורים ששכחו את ילדיהם הפעוטים במכונית סגורה. אסון הוא אסון ואין להוסיף על יגונם של ההורים. אבל לא לפי מיטב החוקרים של משטרת ישראל. את המשפחה האחת רצתה לחקור ולשקול הגשת כתב אישום על רשלנות. ואת המשפחה השנייה עינתה בניסיון לבצע נתיחת גופה, שבוטלה רק בהחלטת בג"ץ.

לא ברור מה יש כאן, טמטום או רשעות או שניהם גם יחד.

=====================================================

הגבול המזרחי

לאורך הטיילת החדשה שנסללה מדרום לטיילת הישנה בתל-אביב הוצבו אבנים ענקיות. שמעתי תייר תוהה לפשר האבנים הללו ושואל את מלווהו הישראלי. התשובה שקיבל: מכינים את קו הגבול המזרחי של ישראל לאחר הנסיגה הסופית.

======================================================

ה"קאמבק" של ביבי

בנימין נתניהו עושה בימים אלה "קומבק" גדול. לא לפוליטיקה אלא לעולם העסקים. חברת תכנה גדולה מיוקנעם שכרה את שרותיו כ"יועץ בכיר לאסטרטגיה בינלאומית", תמורת שכר של מאות אלפי שקלים לשנה. במקביל מנהל נתניהו מגעים עם חברות הייטק ישראליות אחרות כדי לקבל תפקיד דומה.
אם ביבי ימשיך בדרך זו נתחיל לחשוד שאת כל המהלך הפוליטי שלו כראש ממשלה לא עשה אלא לקדם את עצמו בעולם העסקים, ממשווק קטן ברהיטי "רים" ל"יועץ לאסטרטגיה בינלאומית".
אין עיני צרה בדרך שבה יהודי מתפרנס. אך הסקרנות הורגת אותי. מיהו ביבי האמיתי יועץ לאסטרטגיה מסחרית או מנהיג לאומי.

=====================================================

בין יעל ליולי

"אני בהחלט מבינה את הכאב של יעל דיין ואני אפילו יכולה להזדהות איתה" – אומרת שרת הקליטה יולי תמיר, בראיון לארי שביט בהארץ.

"יעל דיין מתנהגת ככלבלב" יולי תמיר (ויקישיתוף)

"אבל לו אני הייתי במקומה לא הייתי נוהגת כמוה. אם אהוד היה ממנה אותה הייתי מברכת על כך. זה נכון שבגילה זה מאוד מתסכל להישאר בחוץ וללא אלטרנטיבות. אבל ההתנהגות שלה פתטית. ישבתי במליאה והסתכלתי בה וזה היה ממש כואב. זו היתה רמה של חשיפה ושל פגיעות שהיתה קשה מדי לעיכול. ברגע שלא נבחרה היא התנהגה כמו כלבלב שנשכב על הגב ומנענע את רגליו באוויר ומבקש שיתנו לו טפיחות עידוד. היה מאד עצוב להתבונן בזה".

יעל דיין ויקישיתוף יוצר ITSIK

ראה להתחיל המשא ומתן על הגולן מאיסכנדרון

2 תגובות בנושא “אהוד ברק מחניף ל"מנהיגה ומעצבה של סוריה המודרנית"

  1. פינגבאק: להתחיל המשא והמתן על הגולן מאיסכנדרון | היגיון בשיגעון

  2. פינגבאק: זו התוכנית לחיסול ישראל מבפנים ומבחוץ | היגיון בשיגעון

השאר תגובה