מה אפשר ללמוד ממסיבת התה של בוסטון

"מסיבת התה של בוסטון" הוא מושג בהיסטוריה של ארצות הברית והייתי מייעץ לכל אחד מאתנו ללמוד את לקחיו.

מסיבת התה קרויה על שם אירוע פעוט לכאורה, שתוצאותיו מפליגות. בלילה של ה-16 בדצמבר 1773 עלתה חבורה של אנשים שהתחפשו כאינדיאנים על שלוש ספינות טעונות תה בנמל בוסטון. הם השליכו לים את מטען התה שהיה שווה כ-18 אלף לירות שטרלינג. בתגובה לפעולה זו יזמה ממשלת בריטניה צעדי עונשין נגד המתיישבים.

באותם ימים הייתה יבשת צפון אמריקה שטח כיבוש בריטי והמתיישבים שם היו מתנחלים. בריטניה הייתה נתונה במלחמה עם צרפת. כדי למלא חלק מן הגרעון של האוצר הבריטי הטילו הבריטים שורה של מיסים כבדים על המתיישבים שבאמריקה.

בכל המושבות נערכו אספות מחאה נגד הגזרות והתארגנו קבוצות שקראו להשתחרר מן העול הבריטי. ב-5 במארס 1770 ארעה התנגשות בין מפגינים בבוסטון לבין חיל המצב הבריטי וחמישה אזרחים נהרגו.

%d7%9e%d7%a1%d7%99%d7%91%d7%aa-%d7%94%d7%aa%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%91%d7%95%d7%a1%d7%98%d7%95%d7%9f

עלו על הספינות והטילו את התה לים

מיד לאחר תקרית זו ביטלה ממשלת בריטניה את המכסים למיניהם אבל השאירה על כנו את המכס על יבוא תה לאמריקה. הואיל והמכס על התה נועד בין היתר לסייע למונופול של חברת " הודו המזרחית" הבריטית , שהייתה יבואן התה הבלעדי לאמריקה, החליטו המורדים לפגוע בבריטים בנקודה זו. הם עלו על הספינות בנמל בוסטון והטילו את התה לים. בתגובה הטילו הבריטים שורה של חוקי כפיה שרק החריפו את המצב.

שנתיים לאחר "מסיבת התה של בוסטון" פרצה מלחמת העצמאות האמריקנית שנסתיימה בסילוק הבריטים מן היבשת ובהקמת ארצות הברית.

ארוע שולי ששינה את ההיסטוריה. מסיבת התה של בוסטון.

כל אחד  יכול לבחור את האסוציאציה המקשרת בין מצבנו הנוכחי לבין מסיבת התה בבוסטון.

למשל:

  • כמה זמן יוכל בג"ץ להמשיך ולהכתיב את אורח החיים ואת הערכים של חבריו המנוגדים לאלה של רוב הציבור
  • כמה זמן תוכל התקשורת לזמר בקול אחד, בלי שיש פתחון פה למגזרים רחבים של הציבור ולהשקפות של רוב הציבור.
  • כמה זמן אפשר יהיה לחזור ולשמוע את הפזמון של "תהליך השלום" כשהעולם שמסביבנו בוער.
  • כמה זמן נראה כותרות ב"הארץ" כמו  על שערוריה נוראה: הבימה עומדת להציג בקרית ארבע.
  • כמה זמן הציבור ישלים עם כך שקרנות הון זרות מממנות גופים הפועלים נגד האינטרסים של המדינה בארץ ובעיקר בחוץ לארץ.
  • כמה זמן אפשר יהיה לסבול את התנהגות נציגי הערבים בכנסת המנצלים כל סעיף בדמוקרטיה  היחידה שערבים חיים בה כדי לערער אותה.
  • יום אחד מישהו יעשה צעד אחד רחוק מדי. אולי עוד נאום במועצת הביטחון, אולי עוד מצעד שלום לעבר הגבולות רוויי הדמים שסביבנו, אולי עוד מיני התנתקות נוסח גוש קטיף.
  • ואולי גם יימאס למישהו המצב בו צעיר אינו יכול להגיע לדירה, וציבור קטן של טייקונים אוכל את לשד המדינה. אולי יימאס לאלה שאין להם להשלים עם המצב שמחצית המדינה של אנשים מקושרים – מחברת החשמל ועד עובדי הנמלים הרכבות ומקורות – מבלים בחוץ לארץ וקונים מכוניות פאר. בעוד מגזרים רבים אינם גומרים את החודש.
  • יום אחד תתחולל גם כאן מסיבת תה כלשהי שתשנה את כללי המשחק.

 

23 תגובות בנושא “מה אפשר ללמוד ממסיבת התה של בוסטון

  1. orihippo

    זה מה שקורה כרגע בארה"ב בתקופת הבחירות, האזרחים צריכים לבחור בין קלינטון שתחזק את בית המשפט העליון בליברלים חובבי פמיניזם ופוליטיקלי קורקט לבין הומר סיפמסון. כנראה שהמהפכה עוד לא החלה שם. גם באירופה יש את ההתנגשות בין הרצון של השמאלנים להתאבד עבור עקרונות תחת גל הפליטים לימנים שהפכו לאומניים. עדיין לא הגיע הרגע להשליך את התה לים וככל שהזמן עובר הפיצוץ יהיה גדול יותר

  2. רותי איזיקוביץ

    כמה זמן? כל עוד אזרחי ישראל ידגימו בעצם נכונותם להצביע בבחירות את הכלל שקבע פרופ' אלברט איינשטיין: "אי שפיות היא לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות ".

  3. י גרינפלד

    האנלוגיה של מצבנו למסיבת התה משוללת יסוד. באמריקה שלטה בריטניה ואילו כאן שולט הימין ועושה כרצונו עם קצת מחאות לא משמעותיות של השמאל. אם כבר אז תיהיה כאן התקוממות של השמאל כנגד השלטון המשחית והמקפח של הימין.

  4. נילי דיסקין

    שלום לזאב גלילי. ידידי האם לא התבלבלו אצלך היוצרות בעניין מי כאן כובש ומי כבוש ? מבלי להתייחס לאמירות הלא מדוייקות ובחלקן הלא נכונות הנמצאות בבסיס חלק מהשאלות , – התשובה שלי לכולן היא "כמה שצריך" נילי דיסקין

    1. זאב גלילי מאת

      המאמר הזה הוא כמו בדיקת רורשך. אחד רואה זוג פילים והאחר כנרית מזמרת. יש מי שהבין שאני מתכוון לכך שכמו שמסיבת התה סילקה את הכובש הבריטי תהיה כאן מסיבת קפה טורקי של ערבים שיסלקו אותנו מה"כיבוש". ואני התכוונתי בדיוק להפך כשם שרבים הבינו. הרעיון העיקרי הוא שבעולמנו יש נקודה מסויימת שארוע קטן משנה את הסדר הקיים. בין אם מדובר בשליטת השמאל בתקשורת ובין אם ברודנות בג"ץ.
      ז.ג.

  5. אילנה

    90 % of the Muslims in Israel NOT Palestinians ) i.e. NOT from Israel). They are descendants of immigrants that came from Egypt and OTHER Arab countries to Israel AFTER the first Jewish pioneers came to Israel.
    They are NOT Palestinians ) i.e. NOT from Israel) . These is the biggest lie.
    The original Palestinian Muslims were very few – all together only less then 200,000 – just like one medium city. Israel was empty and completely undeveloped, almost like a desert.

    Starting from 1850 they flooded to Israel from Saudi Arabia, Egypt, Iraq, Kuwait, Syria,… They are NOT Palestinians. These is the biggest lie.
    The truth is all the "Palestinian" story is just a tool by the Arab nations to destroy Israel completely. They cannot do it in one step, they failed again and again and again, so now, they convinced all the world, that Israel took their land. Complete lie. – They came at the SAME TIME that the Jewish pioneers came to Israel.
    If you don’t believe – check in the Turkish and British documents, check Mark twain, check any document from the 19th century.

    90% מהמוסלמים כאן בישראל הם לא פלסטינים (= הם לא מישראל) .
    הם רק צאצאים של מהגרי עבודה – ממצרים ערב הסעודית ועוד – אשר באו לישראל –אחרי– העלייה הראשונה – העלייה היהודית הראשונה. הם לא פלסטינים. זהו שקר גדול.
    הפלסטינים המוסלמים המקוריים היוו רק חמישית מיליון איש בסה"כ . (כמו עיר בינונית) . ישראל הייתה כמעט לגמרי ריקה, שוממה, ולא מפותחת לחלוטין.
    החל משנת 1850 החלו לזרום לכאן בכמויות גדלות והולכות מוסלמים מהגרים ממצרים, מערב הסעודית, מסוריה, מעיראק, מכוויית, .. הם לא פלסטינים. זהו השקר הגדול ביותר .
    האמת היא שהסיפור הפלסטיני הוא רק מכשיר בידי האומות הערביות בעל מנת לחסל ולהשמיד את מדינת היהודים באופן טוטאלי. הם לא יכולים לבצע זאת בצעד אחד, הם נכשלו בכך שוב ושוב ושוב ב-1947,1948,1956,1967 , אז הם החליפו טקטיקה בעקבות מלחמת ששת הימים, ועכשיו הם שכנעו את כל העולם שהם היו כאן קודם. זהו שקר מוחלט! הם באו לכאן בדיוק באותו זמן שבו הגיעו החלוצים היהודים.
    היו 0 מוסלמים בעזה, 0 מוסלמים בחיפה , 0 מוסלמים בנצרת, 0 מוסלמים באום אל פאחם.
    אם אינכם מאמינים – תבדקו בתעודות התורכיות, במסמכים הבריטיים, בתיאורים של מארק טויין, , יהוסף שוורץ, – בדקו כל מסמך שהוא מהמאה ה-19. .

  6. אילנה

    המוסלמים חפרו בהר הבית וזרקו שרידים ארכיאולוגיים של בית המקדש לפח – זרקו את העתיקות שלנו לפח. וגם לקחו את מבנה אורוות שלמה שהוא שלם ושלנו. מימי שלמה המלך והפכו אותן למסגד באופן לא חוקי. איפה הייתה הממשלה ??????? אז של מי הר הבית ? שלנו. מתברר שגם יש ראיות לכך שמסגד אל אקצה הוא בכלל כנסייה שהם הפכו למסגד. אז את אורוות שלמה על הר הבית הם הפכו למסגד אחד ( בערך ב1990) ואת הכנסייה הנוצרית הם הפכו למסגד שני, ועכשיו לשיטתם הם טוענים שהר הבית שלהם. זה עוד בלי לדבר על זה ששם בדיוק היה בית המקדש והחפירות הארכיאולוגיות מוכיחות את זה.

    Temple Mount Antiquities Rescue Committee – Films
    BY TEMPLEMOUNTDESTRUCTION.COM

    1. יעקב

      אילנה דברייך נכונים- אלא מי שנתן להם אישור לעשות זאת – הוא לא אחר מראש עיריית ירושלים המושחת – אהוד אלמרט – שבטוחני הוא קיבל תשלום הגון עבור העברת קודשי ישראל לידי הערבים … ואין פוצה פה ומצפצף…!

      1. אילנה

        יעקוב, אתה צודק אבל איך יכולנו לדעת. אני גיליתי את זה רק לפני כמה ימים. אולמרט מנוול. אני מסכימה , אבל איך יכולנו לדעת שזה קרה ? אף אחד מכל מכרי אפילו לא שמע על זה ……..

    2. אמירה

      כבר שנים שהוואקף המוסלמי עושה כרצונו ושולט בהר הבית והדבר ידוע וגלוי וכבר נכתב על זה ודובר על זה. השאלה שצריכה להשאל היא: מי נתן לוואקף המוסלמי את הכח לעשות זאת? והתשובה היא: כל ממשלות ישראל מאז 1967!!! אף ממשלה אחת לא נסתה אפילו להחזיר את האבדה. מצער, מפני שעדין זכור לנו שכששאלו את יאסר ערפת למה לא יוותר על ירושלים (שאחרי הכל אינה קדושה למוסלמים למרות כל הטענות החדשות), גלגל את עיני הצפרדע שלו כלפי שמים ואמר: ירושלים שייכת לכל המוסלמים ואין לי הקושאן לוותר עליה. אנחנו, לעומת זאת, יש לנו קושאן לוותר על ירושלים, על גוש קטיף, על סיני, על הגולן. הצרה היא שרוב האנשים, אלה שאינם עורכי דין, לא רואים שבכך נוצר תקדים: היום ויתרנו על גוש קטיף ומחר נוותר על תל אביב (וכבר מזמן שמעתי על דורי-דורות של ערבים שגרו בצפון תל אביב….).
      ואולי חלק מזה היא גם הבורות ובתי ספר שאינם מלמדים תלמוד "בסיסי": מי שמצא טלית ואמר כולה שלי מקבל את כולה, ומי שאומר חציה שלי מקבל בסופו של דבר קדחת…
      וכמו שנאמר בסרט Rocky Horror Picture Show לקראת הסוף כשאחת הדמויות אומרת: I asked for nothing, Master, והוא מגיב: And you will have it in plenty

  7. משה פלאם

    אסור לקרוא למרד או לעודד אותו. ונראה לי שזה מה שאתה עושה.
    אבל חוק זה משמש כאות מתה כאשר מדובר בהמרדה ברורה וגלויה נגד המדינה מצד ארגוני חבלה ערביים גלויים, ומצד יהודים וערבים ה"מבינים" ולפעמים אף מעודדים אותם בשם הרצון לדו קיום שוויוני.

    1. זאב גלילי מאת

      כפי שכבר כתבתי בתגובה למגיב אחר – המאמר הזה הוא כמו מבחן רורשך. אחד רואה בכתם זוג פילים והאחר זוג ציפורים. אפשר להבין את המאמר כטיעון נגד ה"כיבוש" שלנו הדומה כאילו לכיבוש הבריטי באמריקה שסופו למרד הנכבשים. אבל הבאתי גם נושאים אחרים שאינם נוגעים לכיבוש כמו פערים חברתיים. וגם בנוגע לכיבוש המדומה שלנו נקודת השבר לא תהיה מרידה פלסטינית אלא שלעם יימאס הריקוד ההזוי של תהליכי השלום והתקשורת המנפחת אותו. יום אחד יישבר לנו מבגץ ובצלם וBDS והפערים החברתיים. זה לא אומר שזה יביא למרד. ב-1977 נשבר לעם הזה משלטון מפא"י שהחל שנים רבות לפני הקמת המדינה. כיום יש צבר עצום של גורמים שעתידים להביא לשינוי הסדר הקיים. לא המחאה החברתית של המפונקים.
      ז.ג.

      1. משה פלאם

        לא הבנתי אותך שלא כראוי. הבנתי רק שאפשר להבין אותך שלא כראוי,

        בכל מקרה הכוונה היתה לחשש להמרדה של הימין נגד המדינה בדבריך, ובוודאי שלא ייחסתי לדבריך המרדה של הערבים מארץ ישראל (מי מהם קורא אותך בכלל?)

        וההערה שלי באה להזהיר ולומר בעיקר שהשמאל מקצוען ב"הבנה" מסוג זה ובהאשמות על סמך הבנה כזו שדבריך הם המרדה, בעוד טחו עיניו מראות את העובדה הפשוטה שהוא עצמו תומך במלואו בארגוני איבה רצחניים ובמשטרים וגישות חיים הנוגדות אותו ואת דעותיו מכל וכל. לצערינו, טחו עיניהם מראות גם שאנחנו מהימין שותפים לרבים מעמדותיהם העקרוניות.

        הבהרתך עם המלים "זה לא אומר שזה יביא למרד" היא במקום, ופותרת את העניין.

  8. דוד

    זאב, אתה מתאר תמונת מצב לא לגמרי מדוייקת, לפחות בתחום העיתונות
    ״הארץ״ שמייצג את השמאל הקיצוני עושה הרבה רעש בעולם, אבל ממש לא משפיע על הדעות בארץ. העיתון הנפוץ ביותר הוא ישראל היום הימני-מתון. אחריו ידיעות שנמצא שמאלה ממנו, אך עדיין בקונצנזוס הרחב. כנ״ל גם מעריב. בתקשורת כבר פועלים בהצלחה קלמן ליבסקינד, בן דרור ימיני, אריה אלדד, אראל סג, אברי גלעד, עמית סגל… וגם דן מרגלית ובן כספית לא ממש שמאל קיצוני.

    1. זאב גלילי מאת

      מסכים עמך שהתקשורת הרבה פחות שמאלנית מכפי שהיתה פעם. אך השינוי איטי ורחוק טווח, כחלק מאבדן השליטה של האליטות הישנות.. לדעתי נסיגתו של נתניהו מן התכנית להחליף את שידורי ישראל בתאגיד החדש כשנתברר שמבחינת העמדות הפוליטיות זו תהיה אותה הגברת בשינוי האדרת. לגבי שני האחרונים שהזכרת דן מרגלית היה פעם עיתונאי מצויין כפובליציסט הוא שבשבת רוח. בן כספית סתם שונא את נתניהו בלי קשר לעמדות שלו.
      ז.ג.

      1. משה פלאם

        על מקור ראשון השלימו את ההשתלטות אנשי "העין השלישית" וארגונם רב הזרועות "המכון הישראלי לדמוקרטיה". חלקם שמאל קיצוני וחלקם שמאל מתון. כך שנותר לראות מה בדיוק קורה בתקשורת. וירוט אנשי הימין בתקשורת או עיתונאי השמאל שנטו טיפונת מהדרך (אף שמקרה ארי שביט התפרסם סביב טראמפ והבחירות עבור הילארי, והמפרסמת בפירוש התנגדה לשרבוב שמו המסויים) מעוררים דאגה.

  9. שמעון גרובר

    החברה הישראלית משולה לסיר לחץ ששסתומי הביטחון שלו עומדים להתפרץ בכל רגע. ההפגנות והמחאות של קייץ 2011 היו רק דוגמיות למה שעומד להתרחש בעתיד.
    כדי למנוע את ההפגנות והשביתות הצפויות, יש לצנן את הלחצים הכלכליים על מעמד הביניים ומעמד העניים. שבעוד שמחירי הדלק, המים, החשמל והתחבורה מתייקרים, משכורותיהן של בני המעמדות הללו לא מדביקות את התייקרותם.
    בנוסף להתייקרות סל המוצרים והשרותים, קיימת ההפליה בת 68 שנים, שבה מגזרים שלמים מאוכלוסיית ישראל אינם עובדים, אינם משלמים מיסים, אינם משרתים שרות צבאי או שרות אזרחי, וכדי לזרוע מלח על הפצעים החברתיים הללו, מגזרים טפיליים אלה חולבים את אוצר המדינה, בהסכמת כל ממשלות ישראל, ובמקביל, מגזר של טייקונים שנעזרים ביועצי מס כדי לשלם מה שפחות מס-הכנסה, מקום המדינה ועד היום . ועדיין לא נגענו בסוגיית דיור בר השגה. אז שאיש לא יופתע ממה שעומד להתחולל בעתיד הקרוב. ומה שקרה בבוסטון ב- 16 בדצמבר 1773, ומה שקרה בפריז ב-14 ביולי 1789 עשוי לקרות בישראל.

    1. רותי איזיקוביץ

      אל תאיים עלינו במהפכות. לא בגלל מצב כלכלי ייצאו לרחובות, וכמה עוד יכולה הקרן לחיסול ישראל (NIF) לשפוך על אוהלים? אם לא התקוממנו נגד אוסלו וגירוש יהודים מא"י; אם אנחנו מקבלים בשלווה את "טרור היחידים" הבלתי פוסק, ואם אנחנו לא מתקוממים נגד האויב הערבי בכנסת ובכלל, לא נצא למהפיכות בגלל קוטג'. גם הגיוס לצבא כבר לא כ"כ חשוב, אם דמינו – תרתי משמע נשפכים על קידום גנרלים שאוסרים להרוג מחבלים, בשם ה"מוסר", ועל משכורות עתק לאותם גנרלים, בשם שקר חיזוק הצבא, מוטב לשבת בבית ולתת להם להסתדר עם רוצחים ערבים, לבדם.

      1. זאב גלילי מאת

        עם האופטימיות שלך אפשר להסיק שהמפלט היחיד הוא ברלין. חוץ מזה אני לא מאיים אלא מנתח מציאות ובניגוד לך אני אומר שקול ההמון כקול שדיי.
        ז.ג.

        1. pashutes

          זאב, נראה שרותי הגיבה לשמעון גרובר.

          ואוסיף לדבריה שני סיפורים על "מחאת האהלים":

          סיפור ראשון: צעירים (יהודים…) הגיעו אז לבית שמש והקימו בה אוהלים, במחאה על פתרונות הדיור הניתנים לחרדים בעוד הם מסכנים נעבעך ואין להם כסף. אחד סיפר לנו בזעזוע שפרצו לאוהל שלהם בשעה שלא היו במקום וגנבו להם שני תיקים ובהם ציוד צילום ומחשבים ניידים בערך של מעל מאה אלף ש"ח! נעבעך. הם נותרו רעבים לפת לחם ויצאו למחרת לחזר על הפתחים כמובן.

          סיפור שני: נהג מונית סיפר לי כך: "אתמול בערב בחור צעיר שאני מכיר מהעיר ביקש לנסוע למחאה ברוטשילד. אמרתי לו שזה תעריף לילה מאוחר ולכן זה עולה לפי מונה ועלול לעלות לו 300 ש"ח. בלי להניד אפעף הוא הוציא לי 300 ש"ח. "אין צורך בעודף או קבלה" – אמר.

        2. משה פלאם

          זאב, רותי כתבה: "אל תאיים עלינו במהפיכות" והתכוונה לא לדבריך במאמר, אלא לדבריו של שמעון גרובר, שכתב: "…ההפגנות והמחאות של קייץ 2011 היו רק דוגמיות למה שעומד להתרחש בעתיד…"

          נראה שהיא תומכת בדבריך במאמר, להם אני מסכים במלואם, כשכתבה:
          "וכמה עוד יכולה הקרן לחיסול ישראל (NIF) לשפוך על אוהלים?"
          כשכתבה והגדירה נכון ובמדוייק: '…נגד אוסלו וגירוש יהודים מא"י…',, כשכתבה וזיהתה את הלשון המכובסת של תקשורת השמאל: '…"טרור היחידים" הבלתי פוסק…' וכו'

          "מחאת הקוטג'" הקיקיונית בעוד יש בעיות אמת בארצנו היתה 'מחאה' (יותר נכון הפגנת כוח) של זעקות הקוזאק הנגזל בידי הפושעים עוצרי הבניה בירושלים, ביהודה בבנימין בשומרון, בבקעת הירדן בנגב,ובגליל, עצירת הבניה בכל דרך ובכל אמצעי תוך הטפלת אשמות שווא של שוד, גזל, קיפוח ושחיתות נגד כל העוסקים בכך, והפלת עשרות אלפי דיירים – בעיקר חרדים לתוך פח שלקח שנים לצאת ממנו, תוך הרחקת שכנינו הערבים שכן רצו ופעלו בשיתוף פעולה עמנו ואף תמכו בחיים משותפים עמנו.

          על דבריה על מחאה מזוייפת זו אני מוסיף את שני הסיפורים על בית שמש עירי, שזכיתי לשמוע מכלי ראשון, ושהשפיעו עליי סופית, אז, לא להצטרף למחאת הקוטג' או "מחאת האוהלים":

          סיפור ראשון: צעירים (יהודים…) הגיעו אז לבית שמש והקימו בה אוהלים, במחאה על פתרונות הדיור הניתנים לחרדים בעוד הם הצעירים מיסכנים נעבעך ואין להם כסף – הם הגיעו מחוץ לבית שמש וניסו לקושש שניים שלושה נגמלי סמים הגרים בעמידר ומטופלים ברווחה. אחד מצעירים אלו, שתחילה חשבנו לתמימים המשתתפים ב"מחאה" סיפר לנו בזעזוע שפרצו לאוהל שלהם בשעה שלא היו במקום וגנבו להם שני תיקים ובהם ציוד צילום ומחשבים ניידים בערך של מעל מאה אלף ש"ח! נעבעך. הם נותרו רעבים לפת לחם ויצאו למחרת לחזר על הפתחים כמובן.

          סיפור שני: נהג מונית סיפר לי כך: "אתמול בערב בחור צעיר שאני מכיר מהעיר ביקש לנסוע למחאה ברוטשילד. אמרתי לו שזה תעריף לילה מאוחר ולכן זה עולה לפי מונה ועלול לעלות לו 300 ש"ח. בלי להניד אפעף הוא הוציא לי 300 ש"ח. "אין צורך בעודף או קבלה" – אמר.

          אנא מחק את תגובתי הקודמת עם שם המשתמש האחר, ולא, אינני מהשב"כ אם כי אשמח לעבוד איתם. בצבא פיקדתי על פעולות בשיתופם והם בהחלט היו ראויים ראויים לכל שבח. הבעיה היא שהם בד"כ אינם לוקחים אנשים עם מנת משכל ממוצעת ומעלה… :(

      2. אמירה

        רותי איזיקוביץ צודקת בשתי תגובותיה כאן. אנחנו "יושבים על התחת" (במחילה) וכל מה שאנחנו עושים זה לקטר. מארגני "מסיבת התה" לא קטרו, הם היו פעילים ועשו דברים, וכתבו פמפלטים, והלהיבו את ההמונים. רק שצריך לזכור שכשפרצה המלחמה נגד האימפריה הבריטית היו בערך 3% שלחמו, 1/3 מהמתישבים האמריקאים תמך בהם, 1/3 תמך בבריטים ועוד 1/3 לא התענין בכל העסק הזה בכלל והמשיך את חייו כאילו לא קרה כלום וכאילו אין הבדל לגביהם בתוצאות.
        ואצלנו, בין שאר ה"מיוחסים" של רותי איזיקוביץ נא לא לשכוח את הח"כים, שגורסים שהם "נבחרי האומה" (מי זוכר מי היה הח"כ הדתי שקבע את נכס צאן ברזל הזה?), שופטים עליונים שאינם נבחרים ע"י אף אחד ואין שום שקיפות בתהליך "בחירתם" והם הופכים את עצמם לממשלה פרטית של עצמם, מין ממשלת-על שמכתיבה לממשלה החוקית מה לעשות ובעיקר מה לא לעשות.

השאר תגובה