כך נפטרנו מן המונופול המפלצתי של בזק, עברנו להוט וחזרנו לבזק.

עם חברת " בזק" יש לי חשבון רב שנים. את המפלצת המונופוליסטית הזו יצרו גופים שקדמו לה: דואר ישראל ומשרד התקשורת. אך התרבות הארגונית שעוצבה בימים הראשונים של המדינה הלכה וגדלה לממדים מפלצתיים ב" בזק"

6 - installing phone line at 1948

 מתקינים קו טלפון 1948

היו ימים שנאלצת להמתין להתקנת מכשיר טלפון כחמש שנים, לאחר ששילמת מחיר עתק בשביל הזכות הזו. כשסוף סוף התקינו מכשיר בביתך היית נתון לטרור מתמיד. אסור להשתמש במכשירי טלפון שאינם של הדואר. אסור לקבוע נקודות חיבור נוספות בלעדיהם. ותמורת ההתקנה שילמת דמי שימוש חודשיים לכל חור בקיר. אם רצית יותר ממכשיר אחד בבית היית חייב לשכור מכשיר שהם סיפקו לך.

לפני כמה שנים גיליתי כי שילמתי משך עשרים שנה דמי שכירות לשני מכשירים שכבר אבדו מזמן. אם התקלקל מכשיר נאלצת לגשת לתחנת שרות. כאן המתנת בתור ארוך. לאחר שהצגת תעודת זהות ושני חשבונות טלפון לקחו ממך מכשיר מקולקל ונתנו לך במקומו מכשיר ישן אחר שתוקן. התעריפים לשיחות בארץ היו רצחניים. שיחת חוץ היתה עניין למיליונרים.

במרוצת השנים התרופפה מעט עניבת החנק של "בזק" . עם פתיחת שוק שיחות החוץ לחברות אחרות נתגלה ששיחה עם חבר בניו יורק זולה יותר משיחה מתל אביב לירושלים. הופעת הטלפונים הניידים, גם היא רופפה מעט את עניבת החנק של " בזק".

אך ההתעללות באזרחים התלויים בשרות של "בזק" נמשכה. "בזק" מציעה שפע של שרותים: מודיעין 144, שיחת עקוב אחריי, שיחות ועידה, חיוג למספר הטלפון האחרון שהתקשר אליך, לחיצה על כוכבית לקבלת מספר שהשגת ב-144, מענה קולי ועוד ועוד.

לעולם אינך יודע כמה עולים לך כל השרותים הללו. האם לחיצה על כוכבית עולה לך שיחה אחת או שלוש שיחות? האם מענה קולי הוא חינם (כפי שהובטח כשהונהג השרות הזה) או שאתה משלם בשבילו משהו.

בחשבון הטלפון האחרון שקיבלתי מ" בזק" נדרשתי לשלם 168 ₪ עבור "שיחות" אבל החשבון הכולל הגיע לכ-390 שקל. וכשאני בודק מסתבר שחייבו אותי בריבית פיגורים, בדמי גביה, בתשלומים קבועים עבור קו טלפון (כאילו אני שותף שלהם) עבור שיחות ועידה ועוד ועוד " עבור" .

על פיגור בתשלום החשבון ב-20 יום נדרשתי לשלם ריבית בסך 2.99 ₪. לכאורה סכום של מה בכך אבל זוהי ריבית שנתית של יותר מ-13 אחוז. אבל בינתיים נתקו לי את הקו ועל חיבורו מחדש (פעולה הכוללת לחיצה על כפתור) גבו 10 שקלים. כך שהריבית על הפיגור בתשלום הגיעה לשעור הרצחני של 60.8 אחוז שנתיים.

כשראיתי בעיתונים את המודעות של חברת HOT, המציעות שרות טלפון קווי המתחרה ב"בזק" אורו עיניי. ידעתי שהגיע יום נקם ושילם.

הרמתי טלפון לHOT . תוך יום הגיעו טכנאים והתקינו את הקו החדש, כולל שרות אינטרנט. בזמן הקצר שבו אני משתמש בשרות אני שבע רצון. היתה איזו תקלה באינטרנט בגלל הפסקת חשמל וקיבלתי מהם שרות מעל ומעבר. החשבון החודשי הראשון שקיבלתי היה בסך כ-59 ₪. עבור ההתקנה שילמתי סכום חד פעמי של 163.77 ₪.

אך לא היה קל להיפרד מ"בזק". הם עשו כל שיכלו כדי לעכב את ההתנתקות. ולבסוף דרשו תשלום דמי ניתוק. סרבתי והם איימו בתביעה. החלטתי שזו הזדמנות להפרע מהם. כתבתי מכתב שבו תבעתי את כל התשלומים שמגיעים לי מבזק על פשעיה כל השנים. החל בדמי שימוש בחורים שבקיר וכלה בדמי שימוש על מכשירים עלובים. גם לא שכחתי חיובים של שיחות ועידה שלא קיימתי חיובים על  כל מיני שרותים שלא קיבלתי (הכל בסכומים של מה בכך שאתה לא שם לב להם בחשבון בודד אך לפי חשבוני הצטרפו לסכום גדול משך השנים).

ביקשתי לשלוח את המכתב למנהל "בזק" אך נתברר כי כתובתו שמורה כאילו היה ראש המוסד בתקופה שבה אסור היה לגלות את שמו. כל מאמציי להשיג  כתובת כלשהי למשלוח המכתב עלו בתוהו. שלחתי מכתב להנהלת "בזק" אך בדואר ישראל לא שמעו על המוסד הזה והמכתב חזר.

המתנתי איפוא לקבל את מכתב התביעה מעורך הדין וכשזה הגיע היתה לי סוף סוף כתובת. וראו זה פלא. סליחה.היתה טעות במספר. אינך חייב דמי ניתוק.

שלום ולא להתראות.

איני משלה עצמי שהחברה החדשה היא של צדיקים גמורים. אך נתניהו צודק. התחרות עושה את הספקים לצדיקים על כורחם. אם לא אהיה מרוצה מ"הוט" אעבור לסלקום ואולי לחברות אחרות שיציעו שרותם ובמרוצת הזמן גם " בזק" תאלץ לוותר על העושק שעשקה אותנו.

אפריל 2014

אכן חלפו כמה שנים ונתברר שב"הוט" לא רק שאין צדיקים גמורים, אלא שיש שם חמסנים לא מעטים. במרוצת הזמן גיליתי שאם איני עומד על המשמר ובודק כל חשבון מופיעות לפתע תוספות מוזרות. החברה מוזילה שרות עם חבילות מוזלות למנויים חדשים אך לא טורחת להודיע למנויים הוותיקים.

באחד הימים ארעו כמה תקלות בעת ובעונה אחת. הטלפון התנתק לעתים קרובות, השלט בטלוויזיה לא פעל  נעלם הצבע מהמסך ועוד. ניסיתי להזמין טכנאי אך נתברר שאין עם מי לדבר. מענה אוטומטי מודיע לך שמקומך בתור אי שם בשנה הבאה. אתה בוחר באופצי שיתקשרו אליך. הם אינם מתקשרים או שמתקשרים כשאין איש בבית ואז מודיעים שכנראה הכל בסדר. בקיצור נמאס.

פניתי לבזק ותוך כמה שעות ניידו את מספר הטלפון, העבירו את הטלוויזיה ל"יס" ובאותה הזדמנות נפטרתי גם מן האינטרנט של "הוט".

עד עכשיו אני מרוצה. נראה מה יהיה בעוד שנה או שנתיים. כמה טוב שיש תחרות.

המלצה: אל תשלח פרחים ב"זר פור יו"

תאונה קשה ושמ AIG

 אל תשלח פרחים ב"זר פור יו"

 

2 תגובות בנושא “כך נפטרנו מן המונופול המפלצתי של בזק, עברנו להוט וחזרנו לבזק.

  1. פינגבאק: פידיון שבויים – לא בכל מחיר | היגיון בשיגעון

  2. פינגבאק: ההסתדרות היא שהקימה את מדינת עבדי הקבלן | היגיון בשיגעון

השאר תגובה